Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ АДАПТАЦІЇ ДІТЕЙ РАННЬОГО ВІКУ ДО УМОВ ЗДО В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ

Шадюк О.І. (2025) ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ АДАПТАЦІЇ ДІТЕЙ РАННЬОГО ВІКУ ДО УМОВ ЗДО В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ. Наукові записки [Укр. держ. університету імені Михайла Драгоманова], 2025 (159): Вип. CLIX. с. 139-146. ISSN 2310-371X

[img]
Перегляд
Текст
Шадюк Наукові записки.pdf

Завантажити (3MB) | Перегляд
Офіційний посилання: https://doi.org/10.31392/NZ-udu-159.2025.14

Анотація

У статті обґрунтовано актуальність проблеми адаптації дітей раннього віку до умов закладу дошкільної освіти в умовах воєнного стану, розкрито зміст поняття «адаптація», визначено шляхи успішної адаптації дітей раннього віку до сучасних умов закладу дошкільної освіти. Головною метою дошкільної освіти є створення сприятливих умов для особистісного розвитку і творчої самореалізації кожної дитини, формування в неї життєвих якостей, формування в неї ціннісного ставлення до людини, себе, природи, культури, навколишнього світу. Сучасні умови перебування дітей в закладі дошкільної освіти зазнали значних змін, адже зважаючи на умови в яких сьогодні опинилась Україна – підлаштовуються і умови перебування дітей в закладі дошкільної освіти, а саме: перебування дітей в укритті під час повітряної тривоги, наявність у дітей рюкзаків із необхідними речами тощо. Через такі обставини, ускладнюється і процес адаптації дітей раннього віку до умов закладу дошкільної освіти. Дослідження проблеми адаптації дітей раннього віку дозволило визначити проблеми, які виникають під час процесу адаптації та визначити стадії, які проходить дитина адаптуючись до сучасних умов закладу дошкільної освіти. Представлено педагогічні умови успішної адаптації дітей раннього віку до умов закладу дошкільної освіти в умовах воєнного стану, до яких було віднесено: надання допомоги сім’ям в період адаптації, організація роботи з психологічної освіти педагогів ЗДО щодо проблеми адаптації дітей раннього віку до сучасних умов закладу дошкільної освіти, систематичне залучення дітей раннього віку до спеціальних форм роботи по підвищенню рівня адаптації. З’ясовано, що адаптація дітей раннього віку до умов закладу дошкільної освіти включає широку палітру індивідуальних реакцій дитини, характер яких залежить від психофізіологічних і особистих її якостей, а також, від сформованих сімейних відносин.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Шадюк, О. І. Педагогічні умови адаптації дітей раннього віку до умов ЗДО в умовах воєнного стану / О. І. Шадюк // Наукові записки [Укр. держ. університету імені Михайла Драгоманова]. Серія : Педагогічні науки : [зб. наук. статей] / М-во освіти і науки України, УДУ імені Михайла Драгоманова ; упор. Л. Л. Макаренко. – Київ, 2025. – Вип. СLIX (159). – С. 139-146.
Ключові слова: адаптація, заклад дошкільної освіти, педагогічні умови, ранній вік, умови воєнного стану
Тематика (за УДК): 3 Суспільні науки > 35 Державне адміністративне управління. Військова справа > 355 Військова справа в цілому
3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 373 Види загальноосвітніх шкіл
6 Прикладні науки. Медицина. Техніка. Сільське господарство > 61 Медичні науки
Підрозділи: Педагогічний факультет > Кафедра дошкільної педагогіки і психології та спеціальної освіти імені Тамари Поніманської
Користувач, що депонує: Ірина Гаврилюк
Дата внесення: 09 Квіт 2025 08:46
Останні зміни: 09 Квіт 2025 08:47
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/17688

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу