Бриль М. та Назаревич В.В. (2024) САМОРЕГУЛЯЦІЯ КОЛЬОРОМ У СИТУАЦІЇ СТРЕСУ: МИСТЕЦЬКА ПРАКТИКА ДЛЯ ВИКЛАДАЧА СФЕРИ МИСТЕЦТВА. Психологія: реальність і перспективи, 2024: Вип.23. с. 13-25. ISSN 2518-7503
|
Текст
Бриль М., Назаревис В..pdf Завантажити (4MB) | Перегляд |
Анотація
У статті описано один із результатів річного психологічно-освітнього проєкту «Артпрактикум психологічної підтримки», організованого Державним науково-методичним центром змісту культурно-мистецької освіти для викладачів сфери мистецької освіти, а саме, виконання учасниками проєкту практичного завдання з саморегуляції власного емоційного стану. Під час реалізації освітньої програми, для організації психологічної підтримки та професійної комунікації, фахівцям сфери мистецької освіти пропонувалися різні теоретичні та практичні завдання, які мали на меті надати дієві психологічні інструменти для їх власної психологічної самопідтримки.
Одним із завдань вебінарів стала артпрактика, яка була пов’язана з використанням кольорів та символів, а саме, виконання малюнку учасниками, який було запропоновано організаторами як спосіб адаптації відомих психологічних методик з малювання людиною самої себе, таких як «Малюнок людини» (авт. К. Маховер), «Автопортрет» (авт. К. Бернс). Створені малюнки дозволили презентувати учасників як «творців». Рефлексія та обговорення результатів, отриманих під час такої роботи, мали глибокий терапевтичний та зцілюючий ефект. 242 учасника артпрактикуму виконували це проєктивне завдання різними образотворчими матеріалами – фарбами, олівцями, фломастерами, крейдою, цифровим способом, використовуючи 10 кольорів на вибір та описуючи вплив цих кольорів на власний
емоційний та психологічний стан.
У представленому матеріалі узагальнено результати, отримані під час цього експерименту. В описі даних окрему увагу приділено аналізу використання кольорів як прийомів реагування людини в ситуації стресу та можливостях надалі запровадження такої мистецької практики як своєрідного засобу самодопомоги та самовідновлення для фахівців сфери мистецької освіти як індивідуально, так і в груповій формі.
Тип елементу: | Стаття |
---|---|
Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Бриль М. Саморегуляція кольором у ситуації стресу: мистецька практика для викладача сфери мистецтва / М. Бриль, В. Назаревич // Психологія: реальність і перспективи : зб. наук. пр. - Рівне, 2024. - Вип. 23. - С. 13-25. - DOI https://doi.org/10.35619/prap_rv.vi23.393 |
Ключові слова: | артпрактикум, значення кольорів, мистецька практика, проєктивна методика, самопідтримка, стрес, символічно-образне мислення |
Тематика (за УДК): | 1 Філософія. Психологія > 159.9 Психологія |
Підрозділи: | Психолого-природничий факультет > Кафедра вікової і педагогічної психології |
Користувач, що депонує: | Галина Тарасюк |
Дата внесення: | 10 Квіт 2025 07:01 |
Останні зміни: | 10 Квіт 2025 14:07 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/17712 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
![]() |
Перегляд елементу |