Грицай Н.Б. та Ойцюсь Л.В. та Попельницька О.В. та Мельник К.І. (2024) РІЗНОМАНІТНІСТЬ ФОРМ І ВИДІВ ПОЗАКЛАСНОЇ РОБОТИ З ПРИРОДНИЧИХ ПРЕДМЕТІВ У ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ. Природнича освіта та наука, 2024: Вип. 5. с. 8-12. ISSN 2786-9113 (Online) ISSN 2786-9105 (Print)
|
Текст
Грицай Н.Б., Ойцюсь Л.В., Попельницька О.В., Мельник К.І..pdf Завантажити (2MB) | Перегляд |
Анотація
У Новій українській школі урок залишається основною формою організації навчання, а інші форми організації навчання використовують значно менше. Проте у вивченні природничих предметів важливою для учнів є позакласна робота. Встановлено, що позакласна робота з природничих предметів – це форма організації добровільної роботи учнів поза уроком під керівництвом учителя з метою заохочення та виявлення їхніх пізнавальних інтересів і творчих здібностей, розширення й доповнення шкільної навчальної програми. Мета статті – проаналізувати різноманітність форм і видів позакласної роботи з природничих предметів у сучасних закладах загальної середньої освіти. З’ясовано, що позакласна робота має низку відмінностей від позаурочної роботи (обов’язковість – добровільність, оцінювання, зв’язок із навчальною програмою) та позашкільної роботи (проводиться в закладах позашкільної освіти). Виокремлено три форми позакласної роботи: індивідуальну (досліди, спостереження, позакласне читання, написання науково-дослідницьких робіт), групову (гуртки, клуби, товариства) та масову (предметні тижні, олімпіади, вікторини, конкурси, свята, турніри).
In the New Ukrainian School, the lesson remains the main form of education organization, but other forms of education organization are used much less. However, in the study of science subjects, extracurricular work is important for students. It has been established that extracurricular work on science subjects is a form of organizing voluntary work of students outside of class, under the guidance of a teacher with the aim of encouraging and revealing their cognitive interests and creative abilities, expanding and supplementing the school curriculum. The purpose of the article is to analyze the variety of forms and types of extracurricular work on science subjects in modern institutions of general secondary education. It was found that extracurricular work has a number of differences from after classes work (compulsory/voluntary, assessment and connection with the curriculum) and extracurricular work (carried out in extracurricular education institutions). Three forms of extracurricular work are distinguished: individual (experiments, observations, extracurricular reading, research papers writing), group (circles, clubs, societies) and mass (subject weeks, Olympiads, quizzes, competitions, holidays, tournaments).
Тип елементу: | Стаття |
---|---|
Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Різноманітність форм і видів позакласної роботи з природничих предметів у закладах загальної середньої освіти / Н. Б. Грицай, Л. В. Ойцюсь, О. В. Попельницька, К. І. Мельник // Природнича освіта та наука. - Одеса : Гельветика, 2024. - Вип. 5. - С. 8-12. |
Ключові слова: | позакласна робота, природничі предмети, форми позакласної роботи, методика навчання природничих наук, позаурочна робота; extracurricular work, science subjects, forms of extracurricular work, methods of science teaching, after classes work |
Тематика (за УДК): | 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля |
Підрозділи: | Психолого-природничий факультет > Кафедра біології та здоров`я людини та фізичної терапії Психолого-природничий факультет > Кафедра природничих наук |
Користувач, що депонує: | Богдана Печончик |
Дата внесення: | 11 Квіт 2025 10:45 |
Останні зміни: | 11 Квіт 2025 10:45 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/17763 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
![]() |
Перегляд елементу |