Кузьмич А. (2024) АВТОРСЬКА ІННОВАТИКА В ОСВІТІ РІВНЕНЩИНИ: ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ПРОБЛЕМИ. Педагогічна наука і освіта ХХІ століття, 2024 (Вип.3). с. 265-277. ISSN 3006-6166
|
Текст
Кузьмич А..pdf Завантажити (5MB) | Перегляд |
Анотація
У статті аналізуються процеси розвитку та змін української освіти у контексті становлення України як суверенної і незалежної, демократичної, соціальної і правової держави. З’ясовано, що в умовах інноваційного розвитку освіти особливо актуальною є проблема розвитку авторських шкіл в Україні, яка зумовлена потребою підвищення доступності якісної та конкурентоспроможної освіти в нових соціокультурних умовах ринкової економіки. Саме авторська школа як феномен інноваційної освітньої діяльності постає вищою формою саморозвиваючої практики. Вона успішно реалізує основні положення компетентісно зорієнтованої освіти, стоїть біля джерел нової миследіяльнісної парадигми, що обґрунтовуватиме логіку варіативного мотиваційно-смислового розвитку авторських шкіл в Україні, спрямовану на розширення можливостей i саморозвиток суб’єктів освітнього процесу засобами інновацій.
Схарактеризовано теоретичні засади авторської інноватики в освіті Рівненщини. Розкриті основні особливості інноваційних закладів освіти Рівненщини. До них віднесено адаптивне навчання, білінгвальну освіту (Адаптивно-розвивальна білінгвальна спеціалізована школа «Центр надії» імені Надії Маринович), гармонійний розвиток особистості (Школа гармонійної соціальної особистості «Гармонія»), гендерне виховання (Школа гендерної рівності «Престиж»), громадянське виховання (Школа громадянського вчинку м. Корець), поєднання вертикальної та горизонтальної моделей управління навчальним закладом (Школа-модерн технологій управління с. Володимирець).
Доведено, що незважаючи на те, що кожен заклад освіти – унікальний, має власні традиції та особливості, обирає власну модель забезпечення якості освіти, спільними для них мають бути мета, цінності, відповідність результатів навчання вимогам, визначеними законодавством та стандартами освіти.
Тип елементу: | Стаття |
---|---|
Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Кузьмич А. Авторська інноватика в освіті Рівненщини: теоретичні засади проблеми / А. Кузьмич // Педагогічна наука і освіта ХХІ століття. - Рівне, 2024. - Вип. 3. - С. 265-277. - DOI: 10.35619/pse.vi3.43 |
Ключові слова: | авторська інноватика, освіта, педагогічне новаторство, авторська школа, дитиноцентризм, білінгвальна освіта, гендерний компонент, громадянська освіта |
Тематика (за УДК): | 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля |
Підрозділи: | Педагогічний факультет > Кафедра теорії і методики виховання |
Користувач, що депонує: | Галина Тарасюк |
Дата внесення: | 16 Квіт 2025 20:37 |
Останні зміни: | 16 Квіт 2025 20:37 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/17818 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
![]() |
Перегляд елементу |