Акімов В. (2024) ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ПРОФІЛАКТИКИ ІНФОРМАЦІЙНОГО НАСИЛЬСТВА В ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ ПЕДАГОГІЧНИХ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Педагогічна наука і освіта ХХІ століття, 2024: Вип.3. с. 306-315. ISSN 3006-6166
|
Текст
Акімов В..pdf Завантажити (4MB) | Перегляд |
Анотація
У статті представлені результати обґрунтування педагогічних умов профілактики інформаційного насильства в освітньому середовищі педагогічних ЗВО. Підкреслено, що інтеграція інформаційно-комунікаційних технологій в освітній процес педагогічних ЗВО, хоча й створює нові методичні й дидактичні можливості для професійного
становлення майбутнього фахівця, водночас породжує нові ризики, пов’язані з проявами інформаційного насильства.
Превенція інформаційного насильства в освітньому середовищі педагогічного закладу вищої освіти потребує створення комплексної системи заходів, яка враховує індивідуальні психологічні особливості суб'єктів навчального процесу та специфіку освітньої діяльності. При цьому особлива увага приділяється використанню сучасних інформаційно-комунікаційних технологій для забезпечення ефективної профілактики.
Автором окреслено три ключові взаємопов’язані педагогічні умови для профілактики інформаційного насильства, які ґрунтуються на діагностиці освітнього середовища, теоретико-практичній підготовці здобувачів вищої освіти та координації зусиль усіх структурних підрозділів закладу вищої освіти. Пропоновані педагогічні умови доцільно реалізувати в послідовній хронології, що дозволить забезпечити комплексність профілактичних заходів.
Підкреслено, що реалізація авторських педагогічних умов дозволить створити безпечне освітнє середовище ЗВО, сформувати у майбутніх педагогів компетентності з протидії інформаційному насильству й забезпечити ефективну профілактику цього явища.
Тип елементу: | Стаття |
---|---|
Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Акімов В. Педагогічні умови профілактики інформаційного насильства в освітньому середовищі педагогічних закладів вищої освіти / В. Акімов // Педагогічна наука і освіта ХХІ століття. - Рівне, 2024. - Вип. 3. - С. 306-315. - DOI: 10.35619/pse.vi3.61 |
Ключові слова: | інформаційне насильство, освітнє середовище, безпечне освітнє середовище, педагогічний заклад вищої освіти, профілактика інформаційного насильства, педагогічні умови, професійна підготовка, майбутні фахівці, інформаційно-комунікаційні технології, компетентність |
Тематика (за УДК): | 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля |
Підрозділи: | Педагогічний факультет > Кафедра теорії і методики виховання |
Користувач, що депонує: | Галина Тарасюк |
Дата внесення: | 23 Квіт 2025 20:35 |
Останні зміни: | 23 Квіт 2025 20:35 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/17865 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
![]() |
Перегляд елементу |