Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДУ КОНТЕНТ-АНАЛІЗУ ЗМІСТУ ШКІЛЬНИХ ПІДРУЧНИКІВ З АЛГЕБРИ ДЛЯ 7 КЛАСУ

Генсіцька-Антонюк Н.О. (2024) ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДУ КОНТЕНТ-АНАЛІЗУ ЗМІСТУ ШКІЛЬНИХ ПІДРУЧНИКІВ З АЛГЕБРИ ДЛЯ 7 КЛАСУ. Педагогічна наука і освіта ХХІ століття, 2024: Вип.3. с. 330-339. ISSN 3006-6166

[img]
Перегляд
Текст
Генсіцька-Антонюк Н.pdf

Завантажити (4MB) | Перегляд

Анотація

У статті розглянуто основні вимоги та критерії проведення контент-аналізу шкільного підручника з алгебри відповідно до параметрів категорій аналізу. Аналіз останніх досліджень дав змогу: узагальнити основні поняття, які стали основою проведеного контент-аналізу; виявити, що метод контент-аналізу не достатньо реалізований при аналізі підручників з математики та більшість аналізів проводилися саме класичним методом.
Однією із вимог до змісту підручника і до всієї галузі «Математика» – підготовка учнів, які здатні швидко адаптуватися до вимог суспільства, тобто навчатися для життя. Таким чином перемістити акценти від накопичення програмних знань, вмінь і навичок до здатності діяти в практичній ситуації та творчо підходити до вирішення життєвих та професійних задач. Зважаючи на це, метою проведеного контент-аналізу є виявлення компетентнісної орієнтації змісту підручника через систему задач. У нашому дослідженні контент-аналіз як метод систематизованої фіксації й квантифікації змістових одиниць у досліджуваному матеріалі дав змогу встановити чи дотримується автор підручника компетентнісного підходу до вивчення математики через систему задач. Дослідження здійснювалося шляхом суцільної вибірки по розділах підручника.
У конкретному підручнику проаналізовано всю систему задач та наведені приклади розв’язаних задач, текст кожної сюжетної задачі чи прикладу та всі наявні ілюстрації. Оскільки зміст підручника з алгебри для сьомого класу – це завдання, переважно, арифметичного, алгебраїчного та задачі з сюжетним наповненням. Після виконання описаних дій нами були складені таблиці і побудовані діаграми, у яких відображено результати дослідження.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Генсіцька-Антонюк Н. Використання методу контент-аналізу змісту шкільних підручників з алгебри для 7 класу / Н. Генсіцька-Антонюк // Педагогічна наука і освіта ХХІ століття. - Рівне, 2024. - Вип. 3. - С. 330-339. - DOI: 10.35619/pse.vi3.66
Ключові слова: контент-аналіз, підручник з математики, компетентнісно-орієнтовані задачі
Тематика (за УДК): 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля
Підрозділи: Факультет математики та інформатики > Кафедра математики з методикою викладання
Користувач, що депонує: Галина Тарасюк
Дата внесення: 25 Квіт 2025 18:06
Останні зміни: 25 Квіт 2025 18:06
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/17895

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу