Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

ПЕДАГОГІЧНА СИСТЕМА ЙОСИФА ДЕ КАЛАСАНСА (1557–1648 РОКИ) У КОНТЕКСТІ КУЛЬТУРНИХ ПРАКТИК НОВОГО ЧАСУ

Шеретюк В.М. та Стоколос Н.Г. (2019) ПЕДАГОГІЧНА СИСТЕМА ЙОСИФА ДЕ КАЛАСАНСА (1557–1648 РОКИ) У КОНТЕКСТІ КУЛЬТУРНИХ ПРАКТИК НОВОГО ЧАСУ. Інноваційна педагогіка, 2019 (Т. 1): Вип. 18. с. 60-64. ISSN 2663-6085, 2663-6093

[img]
Перегляд
Текст
Шеретюк Р.М., Стоколос Н.Г..pdf

Завантажити (181kB) | Перегляд
Офіційний посилання: https://doi.org/10.32843/2663-6085- 2019-18-1-12

Анотація

У статті окреслено педагогічні набутки Йосифа де Каласанса – засновника першої в Європі безкоштовної школи для дітей із найбідніших прошарків населення. Досліджено, що це поклало початок і визначило головну мету діяльності римо-католицького чернечого ордену піарів. З’ясовано, що в заснованій Йосифом де Каласансом школі була реалізована низка його власних виховних і дидактичних ідей. Однією з них стала оригінальна структура програми навчання, яка розподілялася на дев’ять класів. Виявлено, що навчально-виховна система Йосифа де Каласанса не була консервативною, навпаки, вона була гнучкою, оскільки орієнтувалася на перманентне коригування з метою пошуків оптимальних методів, прийомів, практик навчання. Водночас у піарських школах не так жорстко регламентувався навчально-виховний процес, як, наприклад, у єзуїтських. Їхня відмінність полягала також і в тому, що у школах піарів саме національні мови були мовами викладання. Особлива роль у реалізації навчально-виховної концепції Йосифа де Каласанса була покладена на вчителя, який мав безмежно любити дітей, шанувати їхню гідність, обмежувати покарання, бути добрим прикладом для них. З огляду на це, кандидати на посаду вчителя піарського навчального закладу спочатку проходили жорсткий відбір, а потім – спеціальну педагогічну підготовку у вчительській семінарії, студіюючи теоретичні і практичні курси, необхідні для подальшої викладацької діяльності. Підсумовано, що в основі педагогічної системи Йосифа де Каласанса лежали раціональні та гуманістичні принципи, що тісно контамінувалися з релігійними. Найбільшим відкриттям Йосифа де Каласанса було переконання, що школа повинна бути обов’язковою та безкоштовною для всіх дітей. Практика індивідуального підходу до кожного учня, плекання не лише його знань і освітніх навичок, але й належного морального розвитку, а також патріотизму дають підстави для твердження, що навчально-виховна система, запропонована 400 років тому ченцями римо-католицького чернечого ордену піарів і практикована ними, не є анахронічною, оскільки постулати, покладені в її основу, не втратили своєї актуальності й донині.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Шеретюк Р.М. Педагогічна система Йосифа де Каласанса (1557-1648 роки) у контексті культурних практик нового часу / Р.М.Шеретюк, Н.Г.Стоколос // Інноваційна педагогіка. - 2019. - Вип. 18. - Т. 1 . - С. 60-64.
Ключові слова: Йосиф де Каласанс, орден піарів, безкоштовна школа, педагогічна система, антропоцентризм, ранньомодерна доба
Тематика (за УДК): 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля
Підрозділи: Художньо-педагогічний факультет > Кафедра образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва імені Степана Шевчука
Користувач, що депонує: Ірина Гаврилюк
Дата внесення: 30 Квіт 2025 11:35
Останні зміни: 30 Квіт 2025 11:37
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/17941

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу