Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

ПОТЕНЦІАЛ ЗАНЯТЬ З ХУДОЖНЬО-ПРОЄКТНОЇ ГРАФІКИ ЯК ЧИННИК ПОНЯТІЙНО-ОБРАЗНОГО МИСЛЕННЯ ОСОБИСТОСТІ В УМОВАХ ГУРТКОВОЇ РОБОТИ

Ганжа М.В. (2025) ПОТЕНЦІАЛ ЗАНЯТЬ З ХУДОЖНЬО-ПРОЄКТНОЇ ГРАФІКИ ЯК ЧИННИК ПОНЯТІЙНО-ОБРАЗНОГО МИСЛЕННЯ ОСОБИСТОСТІ В УМОВАХ ГУРТКОВОЇ РОБОТИ. In: Професійна мистецька освіта Рівненщини: персоналії, технології, виклики сьогодення. Волинські обереги, Рівне, с. 118-129. ISBN 978-617-8161-72-9

[img] Текст
Ганжа М.В..pdf

Завантажити (3MB)

Анотація

У матеріалі статті зроблено спробу проаналізувати потенціал художньо-проєктної графіки як чинника понятійно-образного мислення особистості в умовах гурткової роботи. Теоретично обґрунтовано важливість розробки перспективнї методики процесу проєктування з метою виховання високої культури, творчого відношення до проєктної діяльності особистості. Зазначається, що гурткова робота, організована в позаурочний час, виконує ряд важливих педагогічних функцій. Вона дає можливість успішно здійснювати формування естетичного ставлення до мистецтва і дійсності, сприяє духовному збагаченню особистості, вирішенню проблеми вільного часу, регулюванню впливу засобів масової інформації. Розроблено та представлено пробний варіант змісту занять з конструювання виробів, що і є практичною діяльністю, спрямованою на виготовлення цілого з окремих частин, на побудову певної конструкції із застосуванням тих чи інших правил. Вивчаючи особливості формування загально-трудових умінь, зокрема конструктивно-технічних, встановлено, що оволодіння вмінням конструювати вимагає належного рівня розвитку образного, понятійного та наочно-дійового мислення в єдності та взаємодії. Зазначено, що навчання школярів елементів художньо-проєктної графіки і конструювання пов’язано як з пошуками ефективних методів усього навчального процесу, так і з проблемами формування пізнавальних процесів школярів, зокрема їх просторових уявлень та уяви. У зв’язку із цим, досліджуючи особливості умінь учнів креслити і конструювати, слід враховувати розвиток пізнавальної діяльності особистості. Зроблено припущення, що участь школярів у розробці «світу речей» створює особливі умови для формування їх понятійно-образного мислення, а заняття художньо-проєктною графікою має стати не лише чинником ефективної гурткової роботи, але й новою перспективною формою взаємодії учасників навчально-виховного процесу.
The article attempts to analyze the potential of artistic and project graphics as a factor in the conceptual and figurative thinking of an individual in the context of group work. The importance of developing a promising methodology for the design process in order to foster a high culture and creative attitude to the personality's design activity is theoretically substantiated. It is noted that group work, organized in extracurricular time, performs a number of important pedagogical functions. It makes it possible to successfully form an aesthetic attitude to art and reality, contributes to the spiritual enrichment of the individual, solves the problem of free time, and regulates the influence of the media. A trial version of the content of classes on product design has been developed and presented, which is a practical activity aimed at making a whole from separate parts, at building a certain structure using certain rules. Studying the peculiarities of the formation of general labor skills, in particular constructive and technical skills, it is established that mastering the ability to design requires an appropriate level of development of figurative, conceptual and visual-action thinking in unity and interaction. It is noted that teaching students the elements of artistic and design graphics and construction is associated with both the search for effective methods of the entire educational process and the problems of forming students' cognitive processes, in particular their spatial representations and imagination. In this regard, when studying the peculiarities of pupils' drawing and construction skills, the development of cognitive activity of the individual should be taken into account. It is assumed that the participation of students in the development of the “world of things” creates special conditions for the formation of their conceptual and figurative thinking, and the study of artistic and project graphics should become not only a factor of effective group work, but also a new promising form of interaction between participants in the educational process.

Тип елементу: Розділ Книги
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Ганжа М. В. Потенціал занять з художньо-проєктної графіки як чинник понятійно-образного мислення особистості в умовах гурткової роботи / М. В. Ганжа // Професійна мистецька освіта Рівненщини: персоналії, технології, виклики сьогодення : монографія / Н. М. Антонюк-Коберська, Я. С. Вернюк, О. П. Власюк та ін. – Рівне : Волин. обереги, 2025. – С. 118-129.
Ключові слова: конструювання, художньо-проєктна графіка,образне мислення, творча діяльність, гурткова робота; design, artistic and project graphics, imaginative thinking, creative activity, group work
Тематика (за УДК): 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля
7 Мистецтво. Архітектура. Ігри. Спорт
Підрозділи: Художньо-педагогічний факультет > Кафедра образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва імені Степана Шевчука
Користувач, що депонує: Богдана Печончик
Дата внесення: 22 Трав 2025 12:35
Останні зміни: 22 Трав 2025 12:35
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/18078

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу