Антонюк-Коберська Н.М. (2025) ХУДОЖНЯ ОСВІТА В УМОВАХ ВІЙНИ: МИСТЕЦТВО ЯК ФОРМА СПРОТИВУ. In: Професійна мистецька освіта Рівненщини: персоналії, технології, виклики сьогодення. Волинські обереги, Рівне, с. 201-216. ISBN 978-617-8161-72-9
![]() |
Текст
Антонюк-Коберська Н.М..pdf Завантажити (4MB) |
Анотація
Стаття досліджує вплив воєнних дій на систему художньої освіти та розглядає мистецтво як ефективну форму спротиву. У сучасних умовах військових конфліктів система освіти зазнає значних трансформацій, що стосуються не лише змісту навчальних програм, а й методів викладання та організації навчального процесу. Зокрема, досліджено адаптацію мистецької освіти до нових викликів, використання технологій дистанційного навчання та створення психологічної підтримки для студентів і викладачів, які опинилися в умовах нестабільності. У статті визначено поняття "мистецтво спротиву" та його ключову роль у збереженні національної ідентичності та мобілізації суспільства. Художні твори, створені під час війни, стають не лише засобом самовираження, а й потужним інструментом комунікації, протесту та соціального впливу. Вони допомагають зафіксувати історичні події, передати емоційний стан суспільства та викликати співпереживання у глядачів.
The article examines the impact of hostilities on the art education system and considers art as an effective form of resistance. In the modern conditions of military conflicts, the education system is undergoing significant transformations related not only to the content of curricula, but also to the methods of teaching and organizing the educational process. In particular, the adaptation of art education to new challenges, the use of distance learning technologies and the creation of psychological support for students and teachers who find themselves in conditions of instability are studied. The article defines the concept of "art of resistance" and its key role in preserving national identity and mobilizing society. Works of art created during the war become not only a means of self-expression, but also a powerful tool for communication, protest and social influence. They help to record historical events, convey the emotional state of society and evoke empathy in viewers. Examples of works of art created during the war, which reflect the realities of the conflict, the tragedy of the civilian population and the heroism of the defenders, are given. Such works are actively used in the media space, become part of international art exhibitions and serve as a kind of historical document. They also contribute to the consolidation of society, the formation of public opinion and the maintenance of morale.
Тип елементу: | Розділ Книги |
---|---|
Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Антонюк-Коберська Н. М. Художня освіта в умовах війни: мистецтво як форма спротиву / Н. М. Антонюк-Коберська // Професійна мистецька освіта Рівненщини: персоналії, технології, виклики сьогодення : монографія / Н. М. Антонюк-Коберська, Я. С. Вернюк, О. П. Власюк та ін. – Рівне : Волин. обереги, 2025. – С. 201-216. |
Ключові слова: | художня освіта, війна, мистецтво спротиву, національна ідентичність, образотворче мистецтво, освітній процес; art education, war, art of resistance, national identity, fine arts, educational process |
Тематика (за УДК): | 3 Суспільні науки > 35 Державне адміністративне управління. Військова справа > 355 Військова справа в цілому 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля 7 Мистецтво. Архітектура. Ігри. Спорт |
Підрозділи: | Художньо-педагогічний факультет > Кафедра образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва імені Степана Шевчука |
Користувач, що депонує: | Богдана Печончик |
Дата внесення: | 27 Трав 2025 12:21 |
Останні зміни: | 27 Трав 2025 12:21 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/18126 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
![]() |
Перегляд елементу |