Демчук В.О. (2025) РОЗВИТОК ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ ПІДЛІТКІВ ЯК ПСИХОЛОГІЧНА ПРОБЛЕМА. Мистецька освіта та розвиток творчої особистості, 2025: Вип. 1. с. 20-26. ISSN 3041-1033 ; ISSN 3041-1025
![]() |
Текст
Демчук В.О..pdf Завантажити (2MB) |
Анотація
У статті розглядається проблема розвитку емоційного інтелекту підлітків як психологічної проблеми. Розвинутий емоційний інтелект допомагає розуміти оточуючих людей, розуміти та проявляти емоції, адекватно реагувати на невдачі. Вміння проявляти емоції дає підлітку можливість успішно адаптуватися до умов навколишнього середовища. Емоційний інтелект відіграє важливу роль у встановленні та підтримці здорових та гармонійних відносин з іншими людьми. Розуміння своїх та чужих емоцій, емпатія, ефективна комунікація та вміння вирішувати конфлікти є ключовими компонентами успішних міжособистісних взаємовідносин у підлітковому віці. Визначено, що сенситивним періодом розвитку емоційного інтелекту є саме підлітковий вік, у межах якого зростає необхідність розуміння і управління емоційною сферою та саморегуляцією. Підлітки переживають інтенсивні фізіологічні зміни, пов'язані зі статевим дозріванням, зростанням та розвитком органів та систем організму. у розвитку емоційного інтелекту слід приділяти увагу розвитку навичок самосвідомості особистості. Розвиток самосвідомості – це процес, який включає усвідомлення власних думок, емоцій, потреб і цінностей. Встановлено основні компоненти емоційного інтелекту: самосвідомість, саморегуляцію та соціальні навички. Визначено компоненти емоційного інтелекту: компонент емоційної сфери, мета процесуальний феномен, який знаходиться між емоціями та інтелектом, когнітивні та особистісні якості. Проаналізовано зарубіжні теорії структури емоційного інтелекту. Виділяють чотири основні здібності: здатність сприймати та ідентифікувати емоції та емоційні стани самої особистості та інших. Здатність спеціальним чином викликати певну емоцію і здійснювати її контроль (фасилітація мислення). Здатність розуміти емоції. Здатність керувати почуттями та емоціями інших людей. Відповідно до теорії множинного інтелекту в структурі емоційного інтелекту виділяються: внутрішньоособистісний емоційний та міжособистіний емоційний інтелект.
Тип елементу: | Стаття |
---|---|
Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Демчук В.О. Розвиток емоційного інтелекту підлітків як психологічна проблема / В.О.Демчук // Мистецька освіта та розвиток творчої особистості. - 2025. - Вип. 1. - С. 20-26. |
Ключові слова: | підлітки, емоційний інтелект, структурні компоненти емоційного інтелекту, самосвідомість, саморегуляція, емпатія |
Тематика (за УДК): | 1 Філософія. Психологія > 159.9 Психологія |
Підрозділи: | Психолого-природничий факультет > Кафедра біології та здоров`я людини та фізичної терапії |
Користувач, що депонує: | Ірина Гаврилюк |
Дата внесення: | 26 Черв 2025 10:32 |
Останні зміни: | 26 Черв 2025 10:32 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/18392 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
![]() |
Перегляд елементу |