Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

ВАРІАТИВНІСТЬ БАЛЕТМЕЙСТЕРСЬКИХ ПРИЙОМІВ У ПОСТАНОВЦІ НАРОДНО-СЦЕНІЧНОГО ТАНЦЮ В КОНТЕКСТІ СПЕЦИФІКИ РОБОТИ З ДИТЯЧИМ ХОРЕОГРАФІЧНИМ КОЛЕКТИВОМ

Шевчук О.Ю. та Манелюк Е.В. та Манелюк Д.І. (2025) ВАРІАТИВНІСТЬ БАЛЕТМЕЙСТЕРСЬКИХ ПРИЙОМІВ У ПОСТАНОВЦІ НАРОДНО-СЦЕНІЧНОГО ТАНЦЮ В КОНТЕКСТІ СПЕЦИФІКИ РОБОТИ З ДИТЯЧИМ ХОРЕОГРАФІЧНИМ КОЛЕКТИВОМ. Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв, 2025 (№2). с. 336-341. ISSN 2226–3209, 2409–0506

[img] Текст
Шевчук О. Ю., Манелюк Е. В., Манелюк Д. І..pdf

Завантажити (496kB)
Офіційний посилання: https://journals.uran.ua/visnyknakkkim/article/vie...

Анотація

Мета статті – виявити особливості варіантів використання професійних прийомів постановки народно-сценічного танцю крізь призму специфіки роботи балетмейстера-постановника дитячого хореографічного колективу.
Методологія дослідження. Застосовано метод аналізу та синтезу, типологічний метод, метод порівняльного аналізу, метод теоретичного узагальнення та ін.
Наукова новизна. Досліджено проблематику використання балетмейстерських прийомів в процесі постановки народно-сценічного танцю з дитячим хореографічним колективом; розглянуто особливості постановочно-творчого процесу від зародження ідеї до прем‘єрного виступу з урахуванням специфіки роботи балетмейстера з різними віковими групами дітей.
Висновки. За результатами дослідження виявлено, що найбільш поширеними балетмейстерськими прийомами у постановці народно-сценічного танцю в дитячому хореографічному колективі є прийом контрасту, акомпанементу, повторення або перетанцьовування, паралелізму, пластичного лейтмотиву, динаміки танцювальної дії, поліфонії, нарощування, контрапункту; ряд поетичних прийомів – комбінування, типізація, перебільшення та применшення, абсолютизація (для насичення хореографічного малюнку яскравими деталями) та ін. Їх вибір та методика використання зумовлена в першу чергу віковим фактором. Для вдалого втілення поставленого балетмейстером завдання кожен учасник дитячого колективу повинен розуміти не лише те, що від нього вимагають (виконання певного набору кроків, рухів та фігур у визначеній послідовності), але й навіщо, тобто робити кожну дію усвідомлено.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Шевчук О. Ю. Варіативність балетмейстерських прийомів у постановці народно-сценічного танцю в контексті специфіки роботи з дитячим хореографічним колективом / О.Ю.Шевчук, Е.В.Манелюк, Д.І.Манелюк // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв : наук. журнал. - 2025. - № 2. - С. 336–341.
Ключові слова: народно-сценічний танець, балетмейстерські прийоми, дитячий хореографічний колектив, композиція, постановочно-творчий процес
Тематика (за УДК): 7 Мистецтво. Архітектура. Ігри. Спорт > 79 Видовищні мистецтва. Розваги. Ігри. Спорт
Підрозділи: Художньо-педагогічний факультет > Кафедра хореографії
Користувач, що депонує: Ірина Гаврилюк
Дата внесення: 24 Вер 2025 10:24
Останні зміни: 24 Вер 2025 10:25
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/18938

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу