Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

Психологічні чинники генези особистісної сфери першокурсників

Косарєва О.І. та Рудь Г.В. (2017) Психологічні чинники генези особистісної сфери першокурсників. Проблеми сучасної психології, 2017 (Вип.35). с. 235-245. ISSN 2227-6246

[img]
Перегляд
Текст
Косарєва О. Генеза особ сфери.pdf

Завантажити (3MB) | Перегляд

Анотація

У статті висвітлено психологічні чинники генези особистісної сфери першокурсників. досліджено, що у першокурсника ставлення до себе як детермінанта саморозвитку особистості проявляється у новій якості - як ставлення до людини, що взаємодіє з іншими людьми. Новий крок у побудові свого життєвого світу пов'язаний з тим, що людина усвідомлює себе не лише як окрему яскраву індивідуальність, а й як члена групи, комунікатора, що встановлює контакти з постійно зростаючим колом людей. Для діагностики чинників особистісного розвитку було застосовано ряд методик: функціональна проба "Історія"; визначення рівня суб'єктивності (М.Ісаков); метод мотиваційної індукціїНьюттена; методика "Піраміда", розроблена на основі моделі мотиваційно-потребнісної сфери А.Маслоу; проективна проба "Я-висловлювання"; проективна методика "Символічні проби".
Дослідження проводились на базі Рівненського державного гуманітарного університету та Київського національного університету імені Т.Г.Шеченка зі студентами першого курсу. Результати дослідження свідчать, що між першокурсниками, які живуть і навчаються в провінційному та столичному ВНЗ, статистично значимі відмінності за багатьма показниками особистісних властивостей, однак зазначені показники не виходять замежі нормативних.
Доведено, що більшою рефлективністю характерезуються київські студенти, хоча вони є інфантильнішими, ніж їх ровесниками. Рівненські студенти краще відповідали на питання історичного тесту, їх цікавить можливість саморозвитку та самопізнання, однак рівень рефлексії у них нижчий. Студенти РДГУ життєві плани складають на рік або більше (на відміну від місяця чи двох у киян). Проаналізовано, що порівнянозі столичними студентами у рівненських більш яскраво оточуючими. За рівнем розвитку самосвідомості у столичних і провінційних студентів значущих відміностей не виявлено.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Косарєва О.І. Психологічні чинники генези особистісної сфери першокурсників / О.І.Косарєва, Г.В.Рудь // Проблеми сучасної психології : зб. наук. пр. Кам'янець-Подільського нац. ун-ту ім. І.Огієнка. Ін-т псих. ім. Г.С.Костюка НАПН України / за ред. С.Д.Максименка, Л.А.Онуфрієвої. - Кам'янець подільський, 2017. - Вип. 35. - С. 235-245.
Ключові слова: розвиток особистості, першокурсник, генеза, суб'єктивність, рівень рефлексії, саморозвиток, самосвідомість
Тематика (за УДК): 1 Філософія. Психологія > 159.9 Психологія
Підрозділи: Інститут психології та педагогіки > Педагогічний факультет > Кафедра дошкільної педагогіки і психології та спеціальної освіти ім. Поніманської Т. І.
Інститут психології та педагогіки > Психолого-природничий факультет > Кафедра практичної психології та психотерапії
Користувач, що депонує: Редактор
Дата внесення: 20 Груд 2020 15:39
Останні зміни: 20 Груд 2020 16:22
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/2245

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу