Косарєва О.І. та Рудь Г.В. (2017) Психологічні чинники генези особистісної сфери першокурсників. Проблеми сучасної психології, 2017 (Вип.35). с. 235-245. ISSN 2227-6246
|
Текст
Косарєва О. Генеза особ сфери.pdf Завантажити (3MB) | Перегляд |
Анотація
У статті висвітлено психологічні чинники генези особистісної сфери першокурсників. досліджено, що у першокурсника ставлення до себе як детермінанта саморозвитку особистості проявляється у новій якості - як ставлення до людини, що взаємодіє з іншими людьми. Новий крок у побудові свого життєвого світу пов'язаний з тим, що людина усвідомлює себе не лише як окрему яскраву індивідуальність, а й як члена групи, комунікатора, що встановлює контакти з постійно зростаючим колом людей. Для діагностики чинників особистісного розвитку було застосовано ряд методик: функціональна проба "Історія"; визначення рівня суб'єктивності (М.Ісаков); метод мотиваційної індукціїНьюттена; методика "Піраміда", розроблена на основі моделі мотиваційно-потребнісної сфери А.Маслоу; проективна проба "Я-висловлювання"; проективна методика "Символічні проби".
Дослідження проводились на базі Рівненського державного гуманітарного університету та Київського національного університету імені Т.Г.Шеченка зі студентами першого курсу. Результати дослідження свідчать, що між першокурсниками, які живуть і навчаються в провінційному та столичному ВНЗ, статистично значимі відмінності за багатьма показниками особистісних властивостей, однак зазначені показники не виходять замежі нормативних.
Доведено, що більшою рефлективністю характерезуються київські студенти, хоча вони є інфантильнішими, ніж їх ровесниками. Рівненські студенти краще відповідали на питання історичного тесту, їх цікавить можливість саморозвитку та самопізнання, однак рівень рефлексії у них нижчий. Студенти РДГУ життєві плани складають на рік або більше (на відміну від місяця чи двох у киян). Проаналізовано, що порівнянозі столичними студентами у рівненських більш яскраво оточуючими. За рівнем розвитку самосвідомості у столичних і провінційних студентів значущих відміностей не виявлено.
Тип елементу: | Стаття |
---|---|
Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Косарєва О.І. Психологічні чинники генези особистісної сфери першокурсників / О.І.Косарєва, Г.В.Рудь // Проблеми сучасної психології : зб. наук. пр. Кам'янець-Подільського нац. ун-ту ім. І.Огієнка. Ін-т псих. ім. Г.С.Костюка НАПН України / за ред. С.Д.Максименка, Л.А.Онуфрієвої. - Кам'янець подільський, 2017. - Вип. 35. - С. 235-245. |
Ключові слова: | розвиток особистості, першокурсник, генеза, суб'єктивність, рівень рефлексії, саморозвиток, самосвідомість |
Тематика (за УДК): | 1 Філософія. Психологія > 159.9 Психологія |
Підрозділи: | Інститут психології та педагогіки > Педагогічний факультет > Кафедра дошкільної педагогіки і психології та спеціальної освіти ім. Поніманської Т. І. Інститут психології та педагогіки > Психолого-природничий факультет > Кафедра практичної психології та психотерапії |
Користувач, що депонує: | Редактор |
Дата внесення: | 20 Груд 2020 15:39 |
Останні зміни: | 20 Груд 2020 16:22 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/2245 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
Перегляд елементу |