Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

ФОРМУВАННЯ ЦІННІСНИХ ОРІЄНТАЦІЙ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ НА ОСНОВІ ПЕДАГОГІЧНОЇ СПАДЩИНИ В.О.СУХОМЛИНСЬКОГО: З ДОСВІДУ РОБОТИ

Баліка Л.М. та Ярута Н. (2020) ФОРМУВАННЯ ЦІННІСНИХ ОРІЄНТАЦІЙ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ НА ОСНОВІ ПЕДАГОГІЧНОЇ СПАДЩИНИ В.О.СУХОМЛИНСЬКОГО: З ДОСВІДУ РОБОТИ. Інноватика у вихованні, 2020 (Вип.12). с. 75-84. ISSN 2411-4553

[img]
Перегляд
Текст
Баліка Л., Ярута Н..pdf

Завантажити (7MB) | Перегляд

Анотація

У статті обґрунтована важливість формування ціннісних орієнтацій у дітей дошкільного віку на основі використання педагогічної спадщини В. О. Сухомлинського. Зосереджено увагу на тому, що головним завданням для кожного закладу дошкільної освіти є створення найкращих умов для розвитку особистості дитини: морального, інтелектуального, трудового, естетичного й ін. Проаналізовано досвід роботи вихователя-методиста ЗДО № 33 м. Рівне Н.Ярути, яка творчо використовує спадщину В.О.Сухомлинського у вихованні дітей дошкільного віку. Визначено провідну ідею діяльності вихователя-методиста – оптимізація морального досвіду дитини в умовах закладу дошкільної освіти, забезпечення взаємозв’язку моральних знань та уявлень, що діти отримують на заняттях, з їх застосуванням в повсякденному житі. З’ясовано, що формування ціннісних орієнтацій дошкільників здійснюється нею через формування ціннісного ставлення до природи, життя, рукотворного світу, людини. Вихователь-методист використовує заняття, гуртки, екскурсії, спостереження, години дозвілля, акції милосердя, працю, родинні свята, бесіди та ігри у формуванні ціннісних орієнтацій дітей дошкільного віку. Особливо ефективними є: цикл занять «Дитина в природному довкіллі», «Скринька добрих справ», «Галерея духовності», робота з батьками, консультації колег й тощо. Акцентовано увагу на тому, що працюючи з текстами казок, оповідань В.Сухомлинського, діти стають більш соціальними, емоційнішими. Зроблено висновок, що Н.О.Ярута переосмислює зміст та розробляє нові підходи формування ціннісних орієнтацій: через «прожиття» і переживання творів В.О.Сухомлинського, допомагає дітям відкрити світ людських взаємин, формуючи в них позитивне сприйняття довкілля і себе у ньому; підводить дітей до особистісного сприйняття і розуміння таких філософських понять, як душа, совість, добро, щастя.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Баліка Л. Формування ціннісних орієнтацій дітей дошкільного віку на основі педагогічної спадщини В.О.Сухомлинського: з досвіду роботи / Л.Баліка, Н.Ярута // Інноватика у вихованні : зб. наук. пр. / упоряд.: О.Б.Петренко, Т.С.Ціпан, Л.М.Баліка ; ред. кол.: О.Б.Петренко, Н.М.Гринькова, Т.С.Ціпан та ін. – Рівне, 2020. - Вип. 12. - С. 75-84.
Ключові слова: ціннісні орієнтації, діти дошкільного віку, творча спадщина, В.О.Сухомлинський, заклад дошкільної освіти.
Тематика (за УДК): 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля
Підрозділи: Інститут психології та педагогіки > Педагогічний факультет > Кафедра теорії і методики виховання
Користувач, що депонує: Редактор
Дата внесення: 05 Січ 2021 12:23
Останні зміни: 05 Січ 2021 12:23
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/2418

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу