Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

ДО ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ ОСОБИСТОСТІ

Стельмашук Ж. та Ваколюк А. (2019) ДО ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ ОСОБИСТОСТІ. Інноватика у вихованні, 2019 (Вип. 9). с. 259-265.

[img]
Перегляд
Текст
Стельмашук Жанна, Ваколюк Аліна.pdf - Опублікована Версія

Завантажити (282kB) | Перегляд

Анотація

У статті на основі здійсненого теоретичного аналізу розкрито сутність феномену емоційного інтелекту як особливого конструкта та здатності особистості.
Приділено увагу вітчизняним та зарубіжним концепціям у розумінні емоційного інтелекту, їх спільним та відмінним позиціям стосовно його структури та ґенези розвитку.
Доведено, що термін «емоційний інтелект» розглядається як здатність до розпізнання, розуміння емоцій і управління ними; служить для визначення сукупності здібностей, знань та вмінь, пов’язаних з регуляцією емоційної сфери особистості, необхідних для успішної соціалізації та комунікації.
Схарактеризовано дві форми репрезентації поняття «емоційний інтелект»: міжособистісний емоційний інтелект (спроможність людини розуміти інших людей, усвідомлювати мотиви їхньої діяльності, ставлення їх до роботи, вирішувати, як краще співпрацювати з цими людьми) та внутрішньоособистісний емоційний інтелект (властивість людини, спрямована на себе: спроможність формувати точну адекватну модель власного «я» та використовувати цю модель, щоб ефективно функціонувати у житті).
Обґрунтовано доцільність розглядати емоційний інтелект як інтегральну властивість особистості, що забезпечує здатність розуміти емоції та управляти ними через когнітивну обробку емоційної інформації.
Зроблено висновок, що емоційний інтелект як наскрізне уміння учня Нової української школи знайшло своє обґрунтування у наукових дослідженнях з психології, але є недостатньо дослідженим у педагогічній теорії та практиці.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Стельмашук Ж. ДО ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ ОСОБИСТОСТІ / Ж.Стельмашук, А.Ваколюк // Інноватика у вихованні : зб. наук. пр. / М-во освіти і науки України, Рівнен. держ. гуманіт. ун-т. - Рівне : РДГУ, 2019. - Вип. 9. - С. 259-265.
Ключові слова: емоційний інтелект, розвиток, особистість, Нова українська школа, наскрізне уміння
Тематика (за УДК): 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 37.0 Основні види та принципи освіти
Підрозділи: Інститут психології та педагогіки > Педагогічний факультет
Користувач, що депонує: Адміністратор
Дата внесення: 08 Квіт 2020 11:07
Останні зміни: 15 Лип 2020 21:48
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/31

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу