Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

ДИСЦИПЛІНОВАНІСТЬ ОСОБИСТОСТІ ШКОЛЯРА: ДО ПРОБЛЕМИ ТЕРМІНОЛОГІЇ

Стельмашук Ж.Г. (2014) ДИСЦИПЛІНОВАНІСТЬ ОСОБИСТОСТІ ШКОЛЯРА: ДО ПРОБЛЕМИ ТЕРМІНОЛОГІЇ. Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти, 2014 (Вип.8): (51). с. 81-84.

[img]
Перегляд
Текст
Стельмашук Ж.Г..pdf

Завантажити (2MB) | Перегляд

Анотація

У статті на підставі аналізу психолого-педагогічної, соціологічної та довідкової літератури розкрито сутність “дисциплінованості” як цінної якості особистості; досліджено різні підходи до визначення цього поняття у роботах психологів та педагогів. Розглянуто тлумачення поняття “дисциплінованість” у довідкових джерелах (педагогічних словниках, енциклопедіях, словниках-довідниках). Зокрема, були проаналізовані Великий тлумачний словник сучасної української мови, Короткий словник системи психологічних понять, Словарь русского языка, Словник-довідник із соціальної психології, Словник-довідник з педагогіки, Український педагогічний енциклопедичний словник. Здійснений аналіз довів, що “дисциплінованість” особистості учня у психолого-педагогічній, соціологічній та довідковій літературі розглядається як звичка, морально-вольова якість особистості, що обумовлюється ціннісними орієнтирами в суспільстві, означає дотримання певного порядку, організованість, добросовісне виконання своїх обов’язків; форму організації поведінки, свідомості особистості; результат навчально-виховного процесу. Розкрито взаємозв’язок понять “дисциплінованість”, “самодисципліна” та “шкільна дисципліна” в умовах гуманізації навчально-виховного процесу.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Стельмашук Ж.Г. Дисциплінованість особистості школяра: до проблеми термінології / Ж.Г.Стельмашук // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти : зб. наук. пр. : наук. зап. Рівнен. держ. гуманіт. ун-ту. - Рівне, 2014. - Вип. 8 (51). - С. 81-84.
Ключові слова: дисципліна, дисциплінованість, самодисципліна, особистість, морально-вольові якості, цінність
Тематика (за УДК): 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 373 Види загальноосвітніх шкіл
Підрозділи: Інститут психології та педагогіки > Педагогічний факультет > Кафедра теорії і методики виховання
Користувач, що депонує: Редактор
Дата внесення: 18 Лют 2021 14:46
Останні зміни: 18 Лют 2021 14:46
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/4167

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу