Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

РОЗВИТОК СОЦІАЛЬНОГО ІНТЕЛЕКТУ У ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ В УМОВАХ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Кулакова Л.М. (2020) РОЗВИТОК СОЦІАЛЬНОГО ІНТЕЛЕКТУ У ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ В УМОВАХ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. Психологія: реальність і перспективи, 2020: Вип. 15. с. 97-103. ISSN 2518-7503

[img]
Перегляд
Текст
Кулакова Л..pdf

Завантажити (5MB) | Перегляд

Анотація

Стаття присвячена актуальній проблемі сучасної освіти − соціальноорієнтованій спрямованості освітньо-виховного процесу. У публікації обґрунтовано науковуй практичну значущість проблеми розвитку соціального сфери особистості. У статті розглядаються підходи до осмислення поняття соціального інтелекту у цілому, наводяться певні точки зору вчених на природу соціального інтелекту, що пояснюють це соціальне явище як пристосування індивіда до соціального буття. Визначено основні передумови для розвитку соціального інтелекту у молодшому шкільному віці. З’ясовано необхідність та можливості розвитку соціального інтелекту у навчальній діяльності школярів. Розглядаються основні функції соціального інтелекту у молодшому шкільному віці (пізнавально-оцінна, комунікативно-ціннісна, рефлексивно-корекційна). Зроблено висновок про те, що розвиток соціального інтелекту є актуальною та затребуваною у сучасній освіті проблемою.

The article is devoted to the actual problem of modern education - socially oriented focus of the educational process. The publication substantiates the scientific and practical significance of the problem of development of the social sphere of the individual. The article examines approaches to understanding the concept of social intelligence in general, are given some scientists point of view on the nature of social intelligence which explain this social phenomenon as the adaptation of the individual to social life. In particular, the analysis of the structure of intelligence by H. Eysenck, J. Guildford, R. Sternberg, A. Savenkov, N. Kunitsyna was carried out. The article analyses the psychological features of primary school age as a sensitive period of ontogenesis for the development of social intelligence. The main prerequisites for the development of social intelligence in primary school age are identified. The necessity and possibilities of development of social intelligence in educational activity of schoolchildren are found out. The main functions of social intelligence in primary school age are examined (cognitive-evaluative, communicative-value, corrective - reflexive). It was concluded that the development of social intelligence is an urgent and submitted problem in modern education.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Кулакова Л. Розвиток соціального інтелекту у дітей молодшого шкільного віку в умовах навчальної діяльності / Л.Кулакова // Психологія: реальність і перспективи : зб. наук. пр. - Рівне, 2020. - Вип. 15. - С. 97-103.
Ключові слова: інтелект, соціальний інтелект, молодший шкільний вік, молодші школярі, спілкування, міжособистісна взаємодія, intelligence, social intelligence, primary school age, younger schoolchildren, communication, interpersonal interaction
Тематика (за УДК): 1 Філософія. Психологія > 159.9 Психологія
3 Суспільні науки > 31 Демографія, соціологія, статистика > 316 Соціологія
Підрозділи: Інститут психології та педагогіки > Психолого-природничий факультет > Кафедра вікової і педагогічної психології
Користувач, що депонує: Редактор
Дата внесення: 04 Бер 2021 19:37
Останні зміни: 04 Бер 2021 20:44
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/4717

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу