Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

ПОГЛЯДИ ВАСИЛЯ СУХОМЛИНСЬКОГО НА ПРОБЛЕМУ ВИВЧЕННЯ ОСОБИСТОСТІ ДИТИНИ

Бричок С.Б. (2018) ПОГЛЯДИ ВАСИЛЯ СУХОМЛИНСЬКОГО НА ПРОБЛЕМУ ВИВЧЕННЯ ОСОБИСТОСТІ ДИТИНИ. Інноватика у вихованні, 2018 (Вип.8). с. 132-144.

[img]
Перегляд
Текст
Бричок С.Б..pdf

Завантажити (7MB) | Перегляд

Анотація

У статті проаналізовано погляди видатного українського педагога Василя Сухомлинського на проблему вивчення особистості дитини у їх системності та у контексті еволюції педагогічних ідей ученого. З’ясовано, що трансформація поглядів педагога на проблему вивчення дитини відбувалася упродовж чотирьох періодів його творчості: вивчення учня як суб’єкта навчальної діяльності, констатація рівня успішності учнів та пов’язаних з ним інтелектуальних і вольових якостей (перший період); наукова основа вивчення дитини відповідно до запропонованої педагогом схеми вивчення (загальні відомості про учня, стан його здоров’я, захворювання, загальний фізичний розвиток, склад сім’ї, заняття батьків, сімейно-побутові умови учня, матеріальний стан, культурний рівень сім’ї, індивідуально-типологічні особливості учня, темперамент, характер, самооцінка, емоції, воля (другий період); вивчення інтелектуальної, моральної, естетичної сфер особистості учня на різних вікових етапах розвитку, моральна вихованість дитини (третій період); вивчення моральних та духовних якостей, культури школяра, глибоке проникнення у суть психічних процесів, вдумливий аналіз і з’ясування причин складних і часом суперечливих проявів особистості учня (четвертий період). Доведено, що думки, ідеї, напрацювання В. Сухомлинського не втратили актуальності і у наш час.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Бричок С. Б. Погляди Василя Сухомлинського на проблему вивчення особистості дитини / С. Б. Бричок // Інноватика у вихованні : зб. наук. пр. / упоряд. О. Б. Петренко ; ред. кол. : О. Б. Петренко, Т. С. Ціпан, Н. М. Гринькова та ін. – Рівне, 2018. – Вип. 8. - С. 132-144.
Ключові слова: Василь Сухомлинський, особистість, дитина, вивчення особистості, психолого-педагогічна характеристика
Тематика (за УДК): 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля
Підрозділи: Інститут психології та педагогіки > Педагогічний факультет > Кафедра педагогіки початкової, інклюзивної та вищої освіти
Користувач, що депонує: Редактор
Дата внесення: 03 Вер 2020 08:07
Останні зміни: 03 Вер 2020 08:07
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/507

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу