Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

РОЗВИТОК КОГНІТИВНИХ ТА ЕМОЦІЙНИХ ОСНОВ ПРОСОЦІАЛЬНОЇ ПОВЕДІНКИ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

Корчакова Н.В. (2016) РОЗВИТОК КОГНІТИВНИХ ТА ЕМОЦІЙНИХ ОСНОВ ПРОСОЦІАЛЬНОЇ ПОВЕДІНКИ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ. Проблеми сучасної психології, 2016: Вип. 34. с. 211-220.

[img]
Перегляд
Текст
Корчакова Н.В._2016_rozvytok_cognityvnyh_ta_emociynuh_osnov_prosocialnosti_v_doshkilnomu_vici.pdf

Завантажити (6MB) | Перегляд

Анотація

Висвітлюються питання розуміння дітьми сутності допомоги та її значущості. Зазначається, що допомога – центральна лінія просоціальної поведінки людини та її якісного конструкта – просоціальності. Висловлюється припущення, що у процесі онтогенетичного становлення просоціальність проходить три етапи розвитку: етап генетично зумовлених основ поведінки, соціально стимульованих та особистісно-диспозиційних. Унікальну роль у цьому процесі відіграє період дошкільного дитинства, оскільки в цей час відбувається перехід інтуїтивних форм сприяння до соціально зумовлених дій, у основі яких лежать первинні уявлення дитини про взаємодію людей у соціумі. Розвиток внутрішньої картини світу в цей період значною мірою визначає характер поведінки у наступні вікові періоди. У статті зазначається, що просоціальні уявлення дітей дошкільного віку інтенсивно вивчаються у психологічній науці у процесі розробки концепції морального становлення особистості та її ціннісних орієнтацій. Як на-прям аналізу проблеми просоціальності їх вивчення лише започатковується.Обговорюються питання усвідомлення дошкільниками власних позицій у ставленні до допомоги і її надання, висвітлюється розуміння дітьми оціночних ставлень дорослих і однолітків. Аналізуються уявлення дітей про емоційні стани людини при отриманні підтримки чи ігноруванні оточуючими її необхідності. Висвітлюються питання варіативності моделювання дітьми способів допомоги. Простежується зв’язок продукування ідей зі складністю та рівнем емоційної напруги ситуації. Обговорюється питання усвідомлення дітьми процесу активізації вербальної підтримки у старшому дошкільному віці. Виокремлюються основні форми мовленнєвої підтримки: використання прийомів емоційного заспокоювання, позначення власної участі у вирішенні проблеми, виокремлення шляху перерозподілу ресурсу чи його дарування.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Корчакова Н.В. Розвиток когнітивних та емоційних основ просоціальної поведінки дітей дошкільного віку / Н.В.Корчакова //Проблеми сучасної психології : зб. наук. пр. Кам'янець -Подільського нац. ун-ту ім. І.Огієнка, Ін-ту психології ім. Г.С.Костюка НАПН України. - Кам'янець -Подільськ, 2016. - Вип. 34. - С. 211-220.
Ключові слова: просоціальність, просоціальна поведінка, допомога, когнітивна складова, уявлення, розуміння
Тематика (за УДК): 1 Філософія. Психологія > 159.9 Психологія
3 Суспільні науки > 31 Демографія, соціологія, статистика > 316 Соціологія
Підрозділи: Інститут психології та педагогіки > Психолого-природничий факультет > Кафедра вікової і педагогічної психології
Користувач, що депонує: Ірина Гаврилюк
Дата внесення: 30 Бер 2021 08:20
Останні зміни: 30 Бер 2021 08:20
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/5658

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу