Павелків Р.В. (2021) НАУКОВО-ПСИХОЛОГІЧНІ ПІДХОДИ ДО РОЗУМІННЯ ФЕНОМЕНУ РЕФЛЕКСІЇ. Психологія: реальність і перспективи, 2021: Вип. 16. с. 166-172. ISSN 2518-7503
|
Текст
Павелків Р._Науково-психологічні_підходи.pdf Завантажити (2MB) | Перегляд |
Анотація
У статті висвітлюється сутність психологічного змісту поняття рефлексії, її поліфункціональність, зазначається важливість та унікальність ролі даного феномену в структурі особистості людини. Рефлексія розглядається як механізм самосвідомості, як особливий дослідницький акт, що спрямовує людину на осмислення й усвідомлення власних форм свідомості з метою предметного розгляду знання про себе та інших людей, критичного аналізу його змісту й методів пізнання. Представлено аналіз сучасного стану проблеми рефлексії, перераховані усталені підходи в цій галузі. Сформульовано основні труднощі у вивченні рефлексії та їх зв’язок з проблемами вивчення свідомості. Порушено міждисциплінарний аспект, який надає широти розуміння проблеми рефлексії як однієї з ключових ліній сучасного наукового знання. Встановлено, що рефлексія є одним із механізмів саморозвитку та самовдосконалення особистості. Доведено, що на шляху самовдосконалення рефлексивні процеси дають змогу особистості актуалізувати процеси самоорганізації, мобілізуючи власний потенціал, інтелектуальні та духовні ресурси.
Тип елементу: | Стаття |
---|---|
Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Павелків Р. Науково-психологічні підходи до розуміння феномену рефлексії / Р.Павелків // Психологія: реальність і перспективи : зб. наук. пр. Рівнен. держ. гуманіт. ун-т / упоряд. : Р.В.Павелків, Н.В.Корчакова. - Рівне : РДГУ, 2021. - Вип. 16. - С. 166-172. |
Ключові слова: | особистість, свідомість, самосвідомість, самовизначення, самопізнання, рефлексія, діяльність, спілкування, міжособистісна взаємодія |
Тематика (за УДК): | 0 Загальний відділ > 00 Загальні питання науки та культури > 001 Наука та знання в цілому. Організація розумової праці > 001.1 Загальні уявлення про науку > 001.12 Характер об'єктів, що досліджуються наукою. Явища. Феномени. Факти. Обставини 1 Філософія. Психологія > 159.9 Психологія |
Підрозділи: | Інститут психології та педагогіки > Психолого-природничий факультет > Кафедра вікової і педагогічної психології |
Користувач, що депонує: | Ірина Гаврилюк |
Дата внесення: | 22 Серп 2021 18:55 |
Останні зміни: | 22 Серп 2021 18:55 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/8559 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
Перегляд елементу |