THE MARKETING COMPLEX OF HIGHER EDUCATION IN THE EDUCATIONAL MARKET

Deineha I.O. (2018) THE MARKETING COMPLEX OF HIGHER EDUCATION IN THE EDUCATIONAL MARKET. Innovative Solutions In Modern Science, 2018: №6(25). pp. 5-22. ISSN 2414-634Х

[img]
Preview
Text
I. O. Deineha.pdf

Download (902kB) | Preview

Abstract

In a modern information society based on knowledge, education becomes a strategic element of sustainable economic growth. The development of human capital and adaptation of its preparation to the existing requirements of the labor market require large investments both in the formal education system and in individual training. Under these conditions, training structures should actively respond to external challenges, demonstrating significant flexibility and openness. Implementation of marketing concepts and strategies in the activities of educational organizations should promote the development of the market of educational services and increase their quality. The provision of educational services to the consumer that best meet his requirements and expectations can be ensured through the preventive identification of the needs of consumers of educational services and the motives of their behavior, as well as the complex implementation of the concept of higher education institutions based on the client.
У сучасному інформаційному суспільстві, основаному на знаннях, освіта стає стратегічним елементом сталого економічного зростання. Розвиток людського капіталу та адаптація його підготовки до існуючих вимог ринку праці потребують великих інвестицій як у формальну систему освіти, так і в індивідуальне навчання. За таких умов навчальні структури мають активно реагувати на зовнішні виклики, демонструючи значні гнучкість та відкритість. Реалізація маркетингових концепцій та стратегій у діяльності навчальних організацій повинна сприяти розвитку ринку освітніх послуг та підвищенню рівня їх якості. Пропонування споживачеві освітніх послуг, які максимально відповідатимуть його вимогам та очікуванням, може бути забезпечено за рахунок превентивного ідентифікування потреб споживачів освітніх послуг та мотивів їх поведінки, а також комплексної реалізації закладами вищої освіти орієнтованої на клієнта концепції.

Item Type: Article
Additional Information: Deineha І.О. The marketing complex of higher education in the educational market [Electronic resource] / І.О.Deineha // Innovative Solutions In Modern Science. - Dubai, 2018. - № 6 (25). - P. 5-22.
Uncontrolled Keywords: educational service, needs of higher education provider, three-level essence of educational service, marketing policy, price policy, material environment, educational process, personnel; освітня послуга, потреби здобувача вищої освіти, трирівнева сутність освітньої послуги, збутова політика, цінова політика, матеріальне оточення, освітній процес, персонал.
Subjects: 6 Прикладні науки. Медицина. Техніка. Сільське господарство > 65 Керування підприємствами. Менеджмент. Організація виробництва, торгівлі, транспорту, зв'язку, поліграфії > 658 Організація виробництва, менеджмент. Економіка підприємств. Організація та техніка торгівлі
Divisions: Факультет документальних комунікацій, менеджменту, технологій та фізики > Кафедра документальних комунікацій та менеджменту
Depositing User: valiko
Date Deposited: 12 Sep 2021 06:56
Last Modified: 12 Sep 2021 06:56
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/8987

Actions (login required)

View Item View Item