Мартинюк О.В. (2017) ВПЛИВ ЗМІСТУ ШКІЛЬНИХ ПІДРУЧНИКІВ НА ГЕНДЕРНУ СОЦІАЛІЗАЦІЮ ОСОБИСТОСТІ УЧНЯ/УЧЕНИЦІ. Інноватика у вихованні, 2017 (Вип.6). с. 281-288. ISSN 2411-4553
|
Текст
Мартинюк О.В..pdf Завантажити (3MB) | Перегляд |
Анотація
На основі результатів психолого-педагогічних досліджень проаналізовано проблему впливу змісту шкільних підручників на гендерну соціалізацію особистості. З’ясовано, що за допомогою підручників проходить процес гендерної соціалізації особистості школяра. Доведено, що засобом гендерної соціалізації, важливим каналом трансляції і формування соціокультурних стереотипів є зміст навчального матеріалу підручників. Гендерний аналіз змісту підручників дав можливість: обґрунтувати, що шкільні підручники в основному містять закодовану гендерну асиметрію; виявити гендерні стереотипи, які формуються і підкріплюються в учнів під час навчання; визначити, які професії фігурують як чоловічі/жіночі. Доведено, що дитина через підручник отримує установки, цінності, гендерні орієнтири, які характерні тій чи іншій статі, що в результаті призводить до набуття навиків, які необхідні для виконання традиційних гендерних ролей.
Тип елементу: | Стаття |
---|---|
Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Мартинюк О.В. Вплив змісту шкільних підручників на гендерну соціалізацію особистості учня/учениці / О.В.Мартинюк // Інноватика у вихованні : зб. наук. пр. / упоряд. О.Б.Петренко ; ред. кол.: О.Б.Петренко, Н.М.Гринькова, Т.С.Ціпан та ін. – Рівне, 2017. - Вип. 6. - С. 281-288. |
Ключові слова: | гендерна соціалізація, особистість, гендерні стереотипи, прихований навчальний план, зміст шкільних підручників. |
Тематика (за УДК): | 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля |
Підрозділи: | Інститут психології та педагогіки > Педагогічний факультет |
Користувач, що депонує: | Редактор |
Дата внесення: | 06 Жов 2020 09:04 |
Останні зміни: | 06 Жов 2020 09:04 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/949 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
Перегляд елементу |