Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

ВИХОВАННЯ У ДОШКІЛЬНИКІВ ТОЛЕРАНТНОГО СТАВЛЕННЯ ДО ЛЮДЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ ЗАСОБАМИ ІНКЛЮЗИВНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

Козлюк О.А. (2022) ВИХОВАННЯ У ДОШКІЛЬНИКІВ ТОЛЕРАНТНОГО СТАВЛЕННЯ ДО ЛЮДЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ ЗАСОБАМИ ІНКЛЮЗИВНОЇ ЛІТЕРАТУРИ. Інноватика у вихованні, 2022 (вип.16). с. 161-170. ISSN 2411-4553

[img]
Перегляд
Текст
Козлюк О.pdf

Завантажити (4MB) | Перегляд

Анотація

Статтю присвячено аналізу проблеми виховання у дошкільників толерантного ставлення до людей з особливими освітніми потребами засобами інклюзивної освіти. Визначено поняття «інклюзивна література», її основні характеристики та можливості використання для виховання толерантного ставлення у дітей дошкільного віку. На основі аналізу літератури зроблено висновок, що поняття «інклюзивна література» включає такі напрями: література, яка розповідає про людей з інвалідністю; література, яка спрямована на сприйняття особистої різноманітності; література для дітей з особливими освітніми потребами (книжки шрифтом Брайля, з використанням піктограм, тактильні, книжки-картинки та ін.). Доведено ефективність інклюзивної літератури як засобу виховання толерантного ставлення до осіб з особливими освітніми потребами. Підкреслено, що саме література має важливе значення для психоемоційного та соціального розвитку дитини, а використання художнього слова дозволяє простіше пояснити і донести дітям складні речі, зокрема, що всі люди різні. У ході проведення дослідження з виховання толерантного ставлення використовувались бесіди з дітьми, обговорення поведінки героїв казок чи оповідань, у яких йдеться про людей з особливими освітніми потребами, проводились паралелі з життям дітей, їхніми відчуттями. Представлено результати аналізу сучасної дитячої літератури, у якій розкрито тонкощі життя дітей з особливими освітніми потребами, у вигляді переліку творів художньої літератури та визначення короткого змісту та методичних рекомендацій щодо роботи з ними.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Козлюк О. Виховання у дошкільників толерантного ставлення до людей з особливими освітніми потребами засобами інклюзивної літератури / О. Козлюк // Інноватика у вихованні : зб. наук. пр. / М-во освіти і науки України, Рівнен. держ. гуманіт. ун-т ; упоряд.: О.Б. Петренко ; ред. кол.: О.Б. Петренко, Н.Б. Грицай, Т.С. Ціпан та ін. - Рівне : РДГУ, 2022. - Вип. 16. - С. 161-170.
Ключові слова: толерантність, толерантне ставлення, діти з особливими освітніми потребами, інклюзивна література.
Тематика (за УДК): 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 372 Зміст та форма діяльності в дошкільному вихованні та початковому навчанні. Предмети усіх рівнів навчання та типів шкіл (методика)
Підрозділи: Інститут психології та педагогіки > Педагогічний факультет > Кафедра дошкільної педагогіки і психології та спеціальної освіти ім. Поніманської Т. І.
Користувач, що депонує: Unnamed user with username Marchuk
Дата внесення: 07 Бер 2023 09:32
Останні зміни: 09 Жов 2024 10:05
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/10899

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу