Шурин О. та Симонович Н. (2023) ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНІ ОСНОВИ ПЕДАГОГІЧНОЇ ТВОРЧОСТІ В ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ. Інноватика у вихованні, 2023: Вип. 17. с. 334-340.
|
Текст
Шурин О., Симонович Н..pdf Завантажити (5MB) | Перегляд |
Анотація
У статті виокремлено один з пріоритетних напрямів підготовки майбутніх педагогів, а саме: розвиток творчої діяльності. Здійснено аналіз наукових досліджень означеного напряму педагогічної діяльності. Проаналізовано поняття «творчість», «творча діяльність», «педагогічна творчість». З’ясовано, що педагогічна творчість є складним і водночас комплексним явищем, важливою формою практичного втілення професіоналізму педагога з наявним творчим потенціалом, який виражається у різних видах активності людини: пізнавальній, світоглядній, трудовій, комунікативній і емоційній. Розтлумачено основні особистісні риси творчого педагога. Акцентовано увагу на важливості спеціальної професійної підготовки майбутніх педагогів. Наголошено на важливості постійного їх самовдосконалення та систематичній самоосвіті, набутті знань, умінь і навичок педагогічної праці. Виокремлено особливості та характерні ознаки творчої педагогічної діяльності, а також показники та критерії здійснення творчої діяльності. Роз’яснено, що творча педагогічна діяльність є діяльністю дослідницькою та ґрунтується на досягненні педагогічної науки. Установлено, що творча діяльність майбутніх педагогів є результатом планомірної й систематичної роботи наставників, викладачів, які власним прикладом заохочують молодь до творчості та креативності. Конкретизовано, що професійна педагогічна творча діяльність педагога характеризується глибокими знаннями та вміннями, сформованістю відповідних особистісних характеристик та прагненням до систематичного самовдосконалення. Виокремлено низку методологічних основ формування творчої діяльності майбутніх педагогів.
The article highlights one of the priority areas of future teachers' training, namely, the development of creative activity. The analysis of scientific research in this area of pedagogical activity is carried out. The concepts of “creativity”, “creative activity”, “pedagogical creativity” are analyzed. It has been found that pedagogical creativity is a complex and at the same time a complex phenomenon, an important form of practical implementation of the professionalism of a teacher with the available creative potential, which is expressed in various types of human activity: cognitive, worldview, labor, communicative and emotional. The main personal traits of a creative teacher are explained. Attention is focused on the importance of special professional training of future teachers. The importance of their constant self-improvement and systematic self-education, acquisition of knowledge, skills and abilities of pedagogical work is emphasised. The features and characteristic features of creative pedagogical activity, as well as indicators and criteria for the implementation of creative activity are highlighted. It is explained that creative pedagogical activity is a research activity and is based on the achievements of pedagogical science. It has been established that the creative activity of future teachers is the result of the systematic and systematic work of mentors and teachers who, by their own example, encourage young people to be creative and creative. It is specified that the professional pedagogical creative activity of a teacher is characterised by deep knowledge and skills, the formation of relevant personal characteristics and the desire for systematic self-improvement. A number of methodological bases for the formation of creative activity of future teachers have been allocated.
Тип елементу: | Стаття |
---|---|
Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Шурин О. Теоретико-методичні основи педагогічної творчості в професійній підготовці майбутніх педагогів / О. Шурин, Н. Симонович // Інноватика у вихованні : зб. наук. пр. - Рівне, 2023. - Вип. 17. - С. 334-340. |
Ключові слова: | творчість, педагогічна творчість, творча педагогічна діяльність, професійна підготовка, професійні якості, навчально-виховний процес, креативність; creativity, pedagogical creativity, creative pedagogical activity, professional training, professional qualities, educational process, creativity |
Тематика (за УДК): | 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 373 Види загальноосвітніх шкіл 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів |
Підрозділи: | Фізико-технологічний факультет > Кафедра теорії та методик професійної освіти Фізико-технологічний факультет > Кафедра технологічної освіти |
Користувач, що депонує: | Богдана Печончик |
Дата внесення: | 10 Жов 2023 12:08 |
Останні зміни: | 10 Жов 2023 12:08 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/11826 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
Перегляд елементу |