ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНА ГОТОВНІСТЬ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ЗІ СПЕЦІАЛЬНОЇ ОСВІТИ ДО РОБОТИ В ІНКЛЮЗИВНОМУ ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ

Шостак О.О. (2023) ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНА ГОТОВНІСТЬ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ЗІ СПЕЦІАЛЬНОЇ ОСВІТИ ДО РОБОТИ В ІНКЛЮЗИВНОМУ ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ. In: Europeanization of the educational environment: realities and prospects. Baltija Publishing, pp. 353-380.

[img]
Preview
Text
Шостак О. О. Психолого-педагогічна готовність майбутніх фахівців зі спеціальної освіти до роботи в інклюзивному освітньому середовищі.pdf

Download (1MB) | Preview

Abstract

На сьогодні розвиток галузі освіти спрямований на забезпечення умов для навчання і виховання всіх дітей, серед них – і з особливими освітніми потребами. Організація інклюзивного навчання враховує такі напрями роботи: формування інклюзивного освітнього середовища, забезпечення індивідуальної освітньої траєкторії навчання, визначення спеціальних освітніх потреб дітей. Для дотримання цих вимог потрібно працювати над розв’язанням проблеми психолого-педагогічної готовності майбутніх фахівців у галузі спеціальної освіти до професійної діяльності. Готовність педагога до інклюзивного навчання науковці розглядають як системну інтегральну якість фахівця, що визначає спрямованість, поведінкові стратегії і методи професійно-педагогічної діяльності в умовах інклюзивного навчання. При цьому готовність сприймається як стійке, багатоаспектне утворення особистості, що складається з різних компонентів (мотиваційного, особистісного, когнітивного, операційного та ін.), що відповідають змісту й умовам діяльності та дають можливість суб’єкту успішно її здійснювати. Головні шляхи формування психолого-педагогічної готовності майбутніх фахівців зі спеціальної освіти до професійного діяльності в інклюзивному освітньому просторі такі: безпосереднє навчання в ЗВО, виробничі практики, самостійна і науково-дослідна робота здобувачів освіти, застосування тренінгових технологій.

Item Type: Book Section
Additional Information: Шостак О. О. Психолого-педагогічна готовність майбутніх фахівців зі спеціальної освіти до роботи в інклюзивному освітньому середовищі / О. О. Шостак // Europeanization of the educational environment: realities and prospects : scientific monograph. - Riga, 2023. - P. 353-380.
Uncontrolled Keywords: спеціальна освіта, інклюзивне освітнє середовище
Subjects: 1 Філософія. Психологія > 159.9 Психологія
3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля
Divisions: Педагогічний факультет > Кафедра дошкільної педагогіки і психології та спеціальної освіти імені Тамари Поніманської
Depositing User: Богдана Печончик
Date Deposited: 06 Nov 2023 14:17
Last Modified: 06 Nov 2023 14:17
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/11920

Actions (login required)

View Item View Item