Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

LEARNING ENGLISH THROUGH SONGS AS ONE OF INNOVATIVE METHODS OF EDUCATION

Romanіuk S. (2019) LEARNING ENGLISH THROUGH SONGS AS ONE OF INNOVATIVE METHODS OF EDUCATION. Інноватика у вихованні, 2019 (Вип. 9). с. 225-229.

[img]
Перегляд
Текст
Svitlana Romanіuk.pdf - Опублікована Версія

Завантажити (256kB) | Перегляд

Анотація

The article deals with the peculiarities of the introduction of the method of learning English songs in the process of teaching “English for Specific Purposes” for students of “Music” specialty at higher education institutions. The author considers the essence and features of this innovative method, analyzes its main principles and priorities. In particular, the stages of work with a song composition and examples of exercises on the acquisition of language material are considered. The article substantiates the methodical expediency of using the method of learning English songs in the process of teaching English in artistic specialties.
Recently, the higher educational institutions intensify the process of learning foreign languages through the introduction of the variety of teaching technologies. The
method of learning English songs by students of “Music” specialty in English classes is efficient and productive, because of enriching the vocabulary, improving the pronunciation and grammar. The listening to song is used in the teaching process as an auxiliary tool for students to learn new linguistic material in its sound expression. It increases the efficiency of students’ professional training. Poetic and song material encourages creativity, performing verse translations, composing poetry and songs in native and English languages, promotes the memorization of new words due to the rhymed forms as a great way of phonetic training. It is proved that proposed method of
learning English through songs provides a positive pedagogical effect and shows the prospects of combining innovation with traditional teaching methods. Therefore, our further task is the development of educational and teaching materials in the proposed aspect and their implementation in higher education institutions, because it allows a future specialist to acquire professional skills through the modeling the subject content of the future profession.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Romanіuk S.LEA RNING ENGLISH THROUGH SONGS AS ONE OF INNOVATIVE METHODS OF EDUCATION / S.Romanіuk // Інноватика у вихованні : зб. наук. пр. / М-во освіти і науки України, Рівнен. держ. гуманіт. ун-т. - Рівне : РДГУ, 2019. - Вип. 9. - С. 225-229.
Ключові слова: викладання англійської мови, інноваційний метод, вивчення пісень, мистецькі спеціальності
Тематика (за УДК): 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля
3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів
Підрозділи: Філологічний факультет > Кафедра іноземних мов
Користувач, що депонує: Адміністратор
Дата внесення: 07 Квіт 2020 11:38
Останні зміни: 17 Лип 2020 12:26
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/12

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу