Пелех Ю.В. та Антончик Є. (2023) НОРМАТИВНЕ ВІДОБРАЖЕННЯ ЗВЕРНЕННЯ ДО АКСІОЛОГІЧНОГО ПІДХОДУ У КОНТЕКСТІ МОДЕРНІЗАЦІЇ ВИЩОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ У XXI СТОЛІТТІ. Інноватика у вихованні, 2023 (Вип.18). с. 119-128. ISSN 2411-4553
|
Текст
Пелех Ю., Антончик Є..pdf Завантажити (6MB) | Перегляд |
Анотація
Вихідною тезою дослідження є положення, що концептуально модернізація освіти орієнтована на досягнення результату ціннісного характеру (утвердження гуманістичних цінностей). При цьому прогресивні зміни в освіті розглядаються у зв’язку з вирішенням завдання формування особистості з великим гуманістичним потенціалом. Обґрунтовано мету дослідження, яка полягає у системному аналізі практики звернення до аксіологічного підходу в процесі укладання нормативно-правових актів у сфері освіти, оскільки таке унормування реально відображає ціннісні пріоритети модернізації та реформування освітньої галузі. Достовірність аналізу досягається через застосування контент-аналізу нормативно-правового регулювання сфери вищої педагогічної освіти.Визначено, що законотворцями активно застосовується аксіологічний підхід у процесі творення нормативно-правової бази у сфері освіти. У досліджуваних документах констатовано позитивну динаміку звернення до аксіологічного підходу, зокрема у контексті модернізації вищої педагогічної освіти. Доведено, що впровадження в освітянську практику аксіологічного підходу у часі відбувається паралельно із застосуванням відповідного підходу у контексті творення нормативно-правової основи нового (модернізованого) освітнього простору незалежної України.
Тип елементу: | Стаття |
---|---|
Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Пелех Ю. Нормативне відображення звернення до аксіологічного підходу у контексті модернізації вищої педагогічної освіти України у ХХІ столітті / Ю. Пелех, Є. Антончик // Інноватика у вихованні : зб. наук. пр. - Рівне : РДГУ, 2023. - Вип. 18. - С. 119-128. |
Ключові слова: | освіта, педагогіка, вища педагогічна освіта, модернізація, аксіологічний підхід, нормативно-правові документи. |
Тематика (за УДК): | 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів |
Підрозділи: | Інститут психології та педагогіки > Психолого-природничий факультет > Кафедра педагогіки, освітнього менеджменту та соціальної роботи |
Користувач, що депонує: | Unnamed user with username Marchuk |
Дата внесення: | 21 Груд 2023 10:31 |
Останні зміни: | 09 Трав 2024 09:12 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/12123 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
Перегляд елементу |