Шліхта Г.О. (2023) ЗМІСТОВНЕ НАПОВНЕННЯ СТРУКТУРНИХ ЕЛЕМЕНТІВ ЦІННІСНО-ДЕОНТОЛОГІЧНИХ КОМПЕТЕНЦІЙ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ З ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ. Інноватика у вихованні, 2023 (Вип.18). с. 259-274. ISSN 2411-4553
|
Текст
Шліхта Г..pdf Завантажити (9MB) | Перегляд |
Анотація
Сучасне інформаційне суспільство вимагає від майбутні фахівців з інформаційних технологій не лише технічної експертизи, але й глибокого розуміння етичних та ціннісних аспектів їхньої професійної діяльності. Ця стаття присвячена дослідженню ціннісно-деонтологічних компетенцій у навчанні та підготовці майбутніх фахівців з інформаційних технологій. Проведено аналіз важливості змістовного наповнення структурних елементів досліджуваних компетенцій: аксіологічної та деонтологічної для майбутніх фахівців з інформаційних технологій. У статті обговорюється необхідність включення етичних питань в програми підготовки фахівців з інформаційних технологій та змістовного розвитку її аспектів. Розглядається роль етики, професійної відповідальності та деонтології в роботі фахівців з інформаційних технологій у світлі зростаючого впливу технологій на суспільство. Деякі з ключових питань, які розглядаються у статті, включають: вплив технологій на суспільство і необхідність розуміння цього впливу майбутніми фахівцями з інформаційних технологій та значення ціннісних орієнтацій і професійної етики у роботі з даними та особистою інформацією користувачів. Обґрунтовано поняття «аксіологічне знання» та «деонтологічне знання»,з’ясовано змістовне наповнення цих понять у структурі ціннісно-деонтологічних компетенцій майбутнього ІТ-фахівця. Виділено вплив базових цінностей особистості при вирішенні етичних конфліктів та прийняття відповідальних рішень в сфері інформаційних технологій. Обґрунтовано заходи щодо інтеграції ціннісно-деонтологічних аспектів у освітній процес для підготовки майбутніх фахівців з інформаційних технологій. Ця стаття допомагає розуміти важливість розвитку не лише технічних, але й етичних компетенцій, базових цінностей у підготовці молодих фахівців з інформаційних технологій, сприяючи підвищенню їхньої професійної відповідальності та внесенню позитивного вкладу в розвиток інформаційного суспільства.
Тип елементу: | Стаття |
---|---|
Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Шліхта Г. Змістовне наповнення структурних елементів ціннісно- деонтологічних компетенцій майбутніх фахівців з інформаційних технологій / Г. Шліхта // Інноватика у вихованні : зб. наук. пр. - Рівне : РДГУ, 2023. - Вип. 18. - С. 259-274. |
Ключові слова: | підготовка майбутніх фахівців з інформаційних технологій, аксіологія, аксіологічна компетентність, деонтологічна компетентність. |
Тематика (за УДК): | 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів |
Підрозділи: | Факультет математики та інформатики > Кафедра інформаційно-комунікаційних технологій та методики викладання інформатики |
Користувач, що депонує: | Unnamed user with username Marchuk |
Дата внесення: | 27 Груд 2023 08:47 |
Останні зміни: | 16 Жов 2024 08:33 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/12157 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
Перегляд елементу |