Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

ЗМІСТОВНЕ НАПОВНЕННЯ СТРУКТУРНИХ ЕЛЕМЕНТІВ ЦІННІСНО-ДЕОНТОЛОГІЧНИХ КОМПЕТЕНЦІЙ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ З ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

Шліхта Г.О. (2023) ЗМІСТОВНЕ НАПОВНЕННЯ СТРУКТУРНИХ ЕЛЕМЕНТІВ ЦІННІСНО-ДЕОНТОЛОГІЧНИХ КОМПЕТЕНЦІЙ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ З ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ. Інноватика у вихованні, 2023 (Вип.18). с. 259-274. ISSN 2411-4553

[img]
Перегляд
Текст
Шліхта Г..pdf

Завантажити (9MB) | Перегляд

Анотація

Сучасне інформаційне суспільство вимагає від майбутні фахівців з інформаційних технологій не лише технічної експертизи, але й глибокого розуміння етичних та ціннісних аспектів їхньої професійної діяльності. Ця стаття присвячена дослідженню ціннісно-деонтологічних компетенцій у навчанні та підготовці майбутніх фахівців з інформаційних технологій. Проведено аналіз важливості змістовного наповнення структурних елементів досліджуваних компетенцій: аксіологічної та деонтологічної для майбутніх фахівців з інформаційних технологій. У статті обговорюється необхідність включення етичних питань в програми підготовки фахівців з інформаційних технологій та змістовного розвитку її аспектів. Розглядається роль етики, професійної відповідальності та деонтології в роботі фахівців з інформаційних технологій у світлі зростаючого впливу технологій на суспільство. Деякі з ключових питань, які розглядаються у статті, включають: вплив технологій на суспільство і необхідність розуміння цього впливу майбутніми фахівцями з інформаційних технологій та значення ціннісних орієнтацій і професійної етики у роботі з даними та особистою інформацією користувачів. Обґрунтовано поняття «аксіологічне знання» та «деонтологічне знання»,з’ясовано змістовне наповнення цих понять у структурі ціннісно-деонтологічних компетенцій майбутнього ІТ-фахівця. Виділено вплив базових цінностей особистості при вирішенні етичних конфліктів та прийняття відповідальних рішень в сфері інформаційних технологій. Обґрунтовано заходи щодо інтеграції ціннісно-деонтологічних аспектів у освітній процес для підготовки майбутніх фахівців з інформаційних технологій. Ця стаття допомагає розуміти важливість розвитку не лише технічних, але й етичних компетенцій, базових цінностей у підготовці молодих фахівців з інформаційних технологій, сприяючи підвищенню їхньої професійної відповідальності та внесенню позитивного вкладу в розвиток інформаційного суспільства.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Шліхта Г. Змістовне наповнення структурних елементів ціннісно- деонтологічних компетенцій майбутніх фахівців з інформаційних технологій / Г. Шліхта // Інноватика у вихованні : зб. наук. пр. - Рівне : РДГУ, 2023. - Вип. 18. - С. 259-274.
Ключові слова: підготовка майбутніх фахівців з інформаційних технологій, аксіологія, аксіологічна компетентність, деонтологічна компетентність.
Тематика (за УДК): 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів
Підрозділи: Факультет математики та інформатики > Кафедра інформаційно-комунікаційних технологій та методики викладання інформатики
Користувач, що депонує: Unnamed user with username Marchuk
Дата внесення: 27 Груд 2023 08:47
Останні зміни: 16 Жов 2024 08:33
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/12157

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу