Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

ГНОСЕОЛОГІЧНІ МОДЕЛІ ПЕРСОНАЖІВ У РОМАНІ АНДРЕАСА ЕШБАХА «ВІДЕО ІСУС»

Нестерук С.М. та Залевська О.А. та Залевська А. (2020) ГНОСЕОЛОГІЧНІ МОДЕЛІ ПЕРСОНАЖІВ У РОМАНІ АНДРЕАСА ЕШБАХА «ВІДЕО ІСУС». Львівський філологічний часопис, 2020 (№8). с. 132-139.

[img]
Перегляд
Текст
Нестерук С., Залевська О., Залевська А..pdf

Завантажити (322kB) | Перегляд

Анотація

У статті досліджено гносеологічні моделі персонажів і показано процес формування християнського шляху “Homo credens” через соціальний та духовний аспекти буття героїв. Встановлено, що роман Андреаса Ешбаха «Відео Ісус» має таку структуру дії: надзвичайна подія – пошук істини – підозра –розкриття/саморозкриття змови – нова підозра. Неймовірне сюжетне припущення (подорож із теперішнього у майбутнє) допомагає автору довільно конструювати презентовану реальність і звільнити поведінку героїв від будь-яких кліше. Шлях героїв – це не лише несподівані відкриття, розслідування таємниць, це насамперед рух від атеїзму до віри, боротьба з таємничими силами, ініціація. Категорія «пароноїдального суб’єкта» сприяє організації сюжету, ініціює механізм диференціації артефакта, спосіб і логіку пояснення гіпотетично сформованого образу. Поліфонізм версій призводить до того, що «об’єктивність» стає інструментом не пізнання реальності, а її конструювання. Більшість героїв моделюють та візуалізують відображення декількох точок зору, свідомо адаптуючи деталі археологічного пазлу до інтересів медіамагната. У ході аналізу тексту доведено, що мотив пошуків відео – це етап посвяти героя у віруючого (“Homocredens ”). Код-подією, що ініціює наратив посвяти, стає відвідування монастиря Негев. Гіпотетична подорож у часі допомагає моделювати аберацію протообразу Христа. Героєве постхристиянське уявлення про Ісуса, легко співвідноситься з образом, що формувався завдяки апокрифічним забороненим Євангеліям, й корелює з маскультурними канонами опису зовнішності хіпі. З’ясовано, що «повторюваність» особи Боголюдини, його ідентичність «по плоті» відповідно до сакрального змісту євангельських текстів веде не до «заперечення» власного «я», а до «порятунку» душі героя. Презентований образ Христа засвідчує, що персонаж завершив процес ототожнення себе з історією церкви як континуумом і обрав спосіб інтерпретації подій. Для героя категорія «віри» співвідноситься з такими іпостасями, як щабель пізнання й сприйняття буття, як регулятор соціального життя, як основа сприйняття світу, як шлях життя.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Нестерук С. Гносеологічні моделі персонажів у романі Андреаса Ешбаха «ВІДЕО ІСУС» / С. Нестерук, О. Залевська, А. Залевська // Львівський філологічний часопис. - Львів : Львів. держ. ун-т безпеки життєдіяльності, 2020. - № 8. - С. 132-139.
Ключові слова: протообраз, аберація, візуалізація, хіпі, перформативний акт, інтеріоризація, «віра-судження», «віра-прагнення».
Тематика (за УДК): 8 Мова. Мовознавство. Художня література. Літературознавство > 82 Художня література. Літературознавство
Підрозділи: Філологічний факультет > Кафедра міжкультурної комунікації, теорії, історії та методики викладання зарубіжної літератури
Користувач, що депонує: Unnamed user with username Marchuk
Дата внесення: 29 Груд 2023 10:08
Останні зміни: 29 Груд 2023 10:08
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/12186

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу