Горіна Л.І. (2023) ФОРМУВАННЯ ВІДЧУТТЯ МЕТРОРИТМУ У КЛАСІ ДОМРИ ЗАСОБАМИ ФОЛЬКЛОРУ. Мистецька освіта та розвиток творчої особистості, 2023: Вип. 1. с. 9-13.
|
Текст
Горіна Л.І..pdf Завантажити (2MB) | Перегляд |
Анотація
У статті досліджено методологічні та теоретичні питання формування метроритму у класі домри. Метроритмічна організація звуків є основою музичного твору. Через провідну роль мелодики в українській музиці, співучість домрової кантилени, актуальним стало звернення до прогалин у питанні виховання метроритму. Аналіз домрової методичної літератури доводить, що в музичному вихованні домристів основне значення надається методам роботи над звуковидобуванням. Виходячи з ударної природи звуковидобування на домрі, значна увага спрямована на техніку чергування різноманітних ударів, короткого та ритмічного тремоло. За допомогою цієї природної структурної ритмічності прийомів гри автор пропонує музичне виховання на зразках віршованих форм українського фольклору. Таке навчання, побудоване на спорідненості метру музичних і віршованих форм, дає можливість вчителю виявити асоціативні зв’язки між змістом паремій і музичними побудовами. Наукове ослідження здійснювалося методами вивчення науково-методичної літератури з даного питання, аналізу метричної побудови музичних фраз і строф фольклорних зразків, їх порівняльної характеристики. Особливо привертають увагу навички виконання затактового руху з використанням ямбічних строф паремій. Значна ефективність методу скандування віршованих форм на початкових етапах навчання сприяє вільному володінню різною атакою звуковидобування, чергування наголошених і ненаголошених звуків, отже, відчуття метричної побудови. Пропонована стаття є науковим поглядом на предмет розвитку метроритму та спонукання до використання органічних для сприйняття фольклорних зразків української культури.
The article examines the methodological and theoretical issues of metro-rhythm formation in the domra class. Metro-rhythmic organization of sounds is the basis of a musical work. Due to the leading role of melodic in Ukrainian music, the singing of the house cantilena, it became urgent to address the gaps in the issue of metro-rhythm education. The analysis of domrist methodical literature proves that in the musical education of domrists, the main importance is given to the methods of work on sound production. Based on the percussive nature of sound production on the domra, considerable attention is directed to the technique of alternating various beats, short and rhythmic tremolo. Using this natural structural rhythmicity of game techniques, the author offers musical education based on examples of poetic forms of Ukrainian folklore. Such teaching, built on the kinship of the meter of musical and poetic forms, enables the teacher to discover associative connections between the content of paremy and musical constructions. The scientific research was carried out by the methods of studying the scientific and methodological literature on this issue, analyzing the metric construction of musical phrases and stanzas of folklore samples, and their comparative characteristics. Especially attention-grabbing skills are the performance of incomplete beat movement with the use of iambic stanzas of paremies. The significant effectiveness of the method of chanting poetic forms at the initial stages of learning contributes to the development of fluency in various attacks of sound production, the alternation of stressed and unstressed sounds, and hence the sense of metric construction. The proposed article is a certain scientific view on the subject of the development of metro-rhythm and the encouragement to use organic for the perception of folklore samples of Ukrainian culture.
Тип елементу: | Стаття |
---|---|
Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Горіна Л. І. Формування відчуття метроритму у класі домри засобами фольклору / Л. І. Горіна // Мистецька освіта та розвиток творчої особистості : зб. наук. пр. - Одеса, 2023, - Вип. 1. - С. 9-13. |
Ключові слова: | народні інструменти, домра, методика, метроритм, музичне виховання, паремії; folk instruments, domra, technique, metro-rhythm, musical education, paremias |
Тематика (за УДК): | 3 Суспільні науки > 39 Етнологія. Етнографія. Звичаї. Традиції. Спосіб життя. Фольклор > 398 Фольклор у вузькому значенні 7 Мистецтво. Архітектура. Ігри. Спорт > 78 Музика |
Підрозділи: | Інститут мистецтв > Кафедра народних інструментів |
Користувач, що депонує: | Богдана Печончик |
Дата внесення: | 02 Трав 2024 12:30 |
Останні зміни: | 21 Черв 2024 09:23 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/13257 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
Перегляд елементу |