Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

ОРФ-ПІДХІД НА МУЗИЧНИХ ЗАНЯТТЯХ У ЗАКЛАДІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ: СУЧАСНИЙ ДОСВІД

Гумінська О.О. та Денисюк Н.М. (2023) ОРФ-ПІДХІД НА МУЗИЧНИХ ЗАНЯТТЯХ У ЗАКЛАДІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ: СУЧАСНИЙ ДОСВІД. Мистецька освіта та розвиток творчої особистості, 2023: Вип. 2. с. 5-9.

[img]
Перегляд
Текст
Гумінська О.О., Денисюк Н.М..pdf

Завантажити (2MB) | Перегляд

Анотація

У змісті статті розглянуто суть музично-педагогічної концепції К. Орфа та розкрито її значення у творчому розвитку особистості. Висвітлено історичні факти, що сприяли формуванню прогресивних поглядів. На основі наукових праць здійснено спробу розкрити значення Орф-підходу, в основі якої лежать принципи дитиноцентризму, взаємонавчання, взаємозв’язку практики та теорії, інтеграції мови, музики, руху, музичної імпровізації, імпровізаційності та творчої активності, збалансованості між процесом і результатом; використання Орф-інструментарію; адаптивності, універсальності. Актуалізовано думку, що мовні, ритмічні вправи, ігри, музикування на елементарних музичних інструментах, імпровізація є природним шляхом розвитку творчих можливостей дітей дошкільного віку. Описано історію створення та діяльність Орф Шульверк Асоціації України. Проаналізовано досвід упровадження Орф-підходу в освітній процес сучасних закладів освіти, зокрема й закладів дошкільної освіти. Наведені приклади досвіду музичних керівників закладів дошкільної освіти та зразки Орфпідходу в педагогічній діяльності автора статті. Підкреслюється думка, що навчання через дію, творчі форми спілкування з музикою, мовленнєва, рухова, дослідницька діяльність та інтеграція різних видів діяльності в єдиний процес сприяють усебічному гармонійному розвитку дітей дошкільного віку. Пропонована стаття є науковим поглядом на предмет історико-методологічних засад музичного навчання та виховання особистості на основі Орф-підходу, які спонукають до осмислення проблем дошкільної музичної педагогіки.
The content of the article examines the essence of K. Orff’s musical and pedagogical concept and reveals its importance in the creative development of the individual. Historical facts that contributed to the formation of progressive views are highlighted. On the basis of scientific works, an attempt was made to reveal the meaning of the Orff approach, which is based on the principles of child-centrism, mutual learning, the relationship of practice and theory, the integration of language, music, movement, musical improvisation, improvisation and creative activity, and the balance between process and result; use of Orff tools; adaptability, versatility. The opinion that language, rhythmic exercises, games, playing music on elementary musical instruments, improvisation is a natural way of developing the creative abilities of the children of preschool age has been updated. The history of the creation and activity of the Orff Schulwerk Association of Ukraine is described. The experience of implementing the Orff approach in the educational process of modern educational institu-tions, including preschool education institutions, is analyzed. Examples of the experience of music direc￾tors of preschool education institutions and samples of the Orff approach in the pedagogical activity of the author of the article are given. The opinion is emphasized that learning through action, creative forms of communication with music, speech, movement, research activities and integration of various types of activities into a single process contribute to the comprehensive harmonious development of preschool children. The proposed article is a certain scientific view on the subject of the historical-methodological foundations of musical education and personality education based on the Orff approach, which prompts the understanding of the problems of preschool music pedagogy.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Гумінська О. О. Орф-підхід на музичних заняттях у закладі дошкільної освіти: сучасний досвід / О. О. Гумінська, Н. М. Денисюк // Мистецька освіта та розвиток творчої особистості : зб. наук. пр. - Одеса, 2023. - Вип. 2. - С. 5-9.
Ключові слова: орф-підхід, сучасний досвід дошкільного виховання, музичне заняття в закладі дошкільної освіти; оrff approach, modern experience of preschool education, music lesson in preschool education
Тематика (за УДК): 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля
7 Мистецтво. Архітектура. Ігри. Спорт > 78 Музика
Підрозділи: Інститут мистецтв > Кафедра історії, теорії музики та методики музичного виховання
Користувач, що депонує: Богдана Печончик
Дата внесення: 15 Трав 2024 06:40
Останні зміни: 22 Черв 2024 06:20
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/13324

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу