Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

ДИДАКТИЧНІ ІГРИ ЯК ЗАСІБ ЗБАГАЧЕННЯ СЛОВНИКА В ДІТЕЙ ІЗ ЗНМ = DIDACTIC GAMES AS A MEANS OF VOCABULARY ENRICHMENT FOR CHILDREN WITH GSU

Шостак О.О. (2024) ДИДАКТИЧНІ ІГРИ ЯК ЗАСІБ ЗБАГАЧЕННЯ СЛОВНИКА В ДІТЕЙ ІЗ ЗНМ = DIDACTIC GAMES AS A MEANS OF VOCABULARY ENRICHMENT FOR CHILDREN WITH GSU. Інноваційна педагогіка, 2024 (Т.1): Вип. 70. с. 68-70. ISSN 2663-6085, 2663-6093

[img] Текст
Шостак О.О._Дидакт. ігри як засіб збагач. словн.pdf

Завантажити (423kB)

Анотація

Стаття присвячена аналізу проблеми розвитку словникового запасу дітей із ЗНМ засобами дидактичних ігор. Мовленнєвий дизонтогенез, зокрема наявність у дитини загального недорозвинення мовлення, ускладнює процес її спілкування з однолітками та дорослими, а в умовах навчання в закладі загальної середньої освіти створює труднощі під час оволодіння читанням та письмом. Дослідники зауважують, що дітям із ЗНМ характерні не лише порушення звуковимови, недорозвинення фонематичного слуху, порушення граматичного ладу, а також і виражене відставання у формуванні словника. Специфіка мовленнєвої діяльності дітей із ЗНМ полягає в тому, що пасивний словниковий запас значно перевищує активний: вони розуміють значення слів, але не вміють правильно їх використовувати у власному мовленні. Обмеженість активного словника простежується в тому, що дитина позначає одним словом кілька різних предметів, які пов’язані відповідною ситуацією або зовнішньою схожістю. У дітей із ЗНМ незначний запас таких частин мови, як прикметники, займенники, прислівники, їм властиві великі труднощі при актуалізації дієслів і прикметників, а також у процесі побудови розгорнутих висловлювань. Тому формування словника в дітей із ЗНМ не втрачає актуальності. Науковці пропонують різні засоби збагачення словникового запасу, до яких належать і дидактичні ігри. Логопеди завдяки дидактичним іграм закріплюють, уточнюють і активізують дитячий лексикон. Словесні дидактичні ігри сприяють розвитку видових, родових понять, засвоєнню узагальнених значень слів, помітно урізноманітнюють словниковий запас на частиномовному рівні. Дидактичні ігри також позитивно впливають на формування мисленнєвої діяльності та самостійності в розв’язанні завдань, розвивають уміння уважно слухати педагога і чітко формулювати свої думки. Таким чином, такі ігри є ефективним засобом збагачення словника в дітей із ЗНМ.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Шостак О.О. Дидактичні ігри як засіб збагачення словника в дітей із ЗНМ = Didactic games as a veans of vocabulary enrichment for children with GSU / О.О.Шостак // Інноваційна педагогіка. - 2024. - Вип. 70. - Т. 1. - С. 68-70.
Ключові слова: загальне недорозвинення мовлення, дидактичні ігри, корекційна робота, словниковий запас, спілкування
Тематика (за УДК): 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 371 Організація системи освіти та виховання. Шкільна організація
Підрозділи: Інститут психології та педагогіки > Педагогічний факультет > Кафедра дошкільної педагогіки і психології та спеціальної освіти ім. Поніманської Т. І.
Користувач, що депонує: Ірина Гаврилюк
Дата внесення: 10 Черв 2024 06:45
Останні зміни: 10 Черв 2024 06:45
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/13609

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу