Петренко О.Б. (2024) ПОЛІКУЛЬТУРНИЙ ПІДХІД У ЗМІСТІ СУЧАСНОЇ ШКІЛЬНОЇ ІСТОРИЧНОЇ ОСВІТИ: ТЕОРЕТИЧНІ КОНЦЕПТИ. Інноватика у вихованні, 2024 (Т.1): Вип. 19. с. 6-16. ISSN 2411-4553
Текст
Петренко О..pdf Завантажити (4MB) |
Анотація
У статті представлено результати аналізу теоретичних основ проблеми дослідження сутності полікультурного підходу у змісті сучасної шкільної історичної освіти, схарактеризовано особливості його реалізації у підготовці молодого покоління до виконання громадянського обов’язку, що відбувається в умовах створення демократичних традицій у сучасному українському суспільстві. Досліджено й схарактеризовано п’ять теоретичних концептів конструювання змісту шкільної історичної освіти через актуалізацію полікультурного підходу та розкриття їх сутності, що мають забезпечити його ефективне упровадження в освіті і вихованні зростаючої особистості. Перший: переорієнтація освітнього процесу на внутрішній розвиток зростаючої особистості, другий: орієнтація на компетентнісний підхід у змісті шкільної історичної освіти; третій: вирішення проблем громадянського становлення і формування полікультурної позиції зростаючої особистості; четвертий: упровадження принципу історичного краєзнавства у змісті сучасної шкільної історичної освіти; п’ятий: детермінація створення інтегративної моделі вивчення змісту шкільної історичної освіти. У структурі полікультурної позиції особистості, що формується у змісті шкільної історичної освіти, виокремлено й схарактеризовано провідні домінанти, як-от: формування потреб, мотивів, ідеалів і переконань щодо прояву особистої поваги й визнання самоцінності інших народів чи етнічних груп; ґрунтовне вивчення історії, культури, збереження традицій минулих поколінь свого народу, що детермінує процеси інтеграції в інші культури; недопустимість розподілу людей за кольором шкіри, гендером, місцем проживання, віросповіданням й ін.; наявність емпатії у процесах взаємодії з представниками інших національностей.
Тип елементу: | Стаття |
---|---|
Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Петренко О. Полікультурний підхід у змісті сучасної шкільної історичної освіти: теоретичні концепти / О.Петренко // Інноватика у вихованні. - 2024. - Вип. 19. - Т. 1. - С.6-16. |
Ключові слова: | полікультурний підхід, шкільна історична освіта, теоретичний концепт, вчитель, учень, полікультурна позиція, компетентність |
Тематика (за УДК): | 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 373 Види загальноосвітніх шкіл 9 Географія. Біографії. Історія > 93 Історія 9 Географія. Біографії. Історія > 94 Загальна історія |
Підрозділи: | Інститут психології та педагогіки > Педагогічний факультет > Кафедра теорії і методики виховання |
Користувач, що депонує: | Ірина Гаврилюк |
Дата внесення: | 17 Черв 2024 08:28 |
Останні зміни: | 17 Черв 2024 08:28 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/13760 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
Перегляд елементу |