Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

НАРОДНО-ПЕДАГОГІЧНА СКЛАДОВА ФОРМУВАННЯ ХУДОЖНЬО-ЕМОЦІЙНОГО СВІТУ ДИТИНИ ЗА СПАДЩИНОЮ В. СУХОМЛИНСЬКОГО

Федяєва В. та Шалівська Ю. (2024) НАРОДНО-ПЕДАГОГІЧНА СКЛАДОВА ФОРМУВАННЯ ХУДОЖНЬО-ЕМОЦІЙНОГО СВІТУ ДИТИНИ ЗА СПАДЩИНОЮ В. СУХОМЛИНСЬКОГО. Інноватика у вихованні, 2024 (Т. 2): Вип. 19. с. 76-86. ISSN 2411-4553

[img] Текст
Федяєва В., Шалівська Ю..pdf

Завантажити (4MB)

Анотація

У статті схарактеризовано народно-педагогічну складову формування художньо-емоційного світу дитини за спадщиною В. Сухомлинського. На основі вивчення й узагальнення праць Василя Сухомлинського виокремлено теоретичні й практичні засади формування емоційно-художнього світу дитини засобами народної педагогіки. Здійснено цілісний і системний аналіз змістового наповнення понять «емоції», «формування емоційного світу дитини», «народна педагогіка».
У статті розкрито особливості використання засобів народної педагогіки у педагогіці В. Сухомлинського, систематизовано погляди вченого на формування емоційно-художнього світу засобами народної педагогіки. Проаналізовано форми роботи Павлиської середньої школи з учителями, батьками щодо формування художньо-емоційного світу дитини (методичні об’єднання, психологічний семінар, батьківський університет, свята, екскурсії в природу, Кімната казок, ігри, рідна мова та ін.).
На підставі аналізу праць В. Сухомлинського «Серце віддаю дітям», «Слово і мислення», «Джерело невмирущої криниці» та ін. узагальнено досвід педагога з формування емоційного світу дитини у процесі залучення дітей до різних видів навчальної та виховної роботи, зокрема й засобами народної педагогіки, виокремлено й схарактеризовано умови формування емоційно-художнього світу дитини в Павлиській середній школі. На конкретних прикладах з досвіду організації освітнього процесу схарактеризовано особливості формування емоційного світу дитини в Павлиській середній школі часів В. Сухомлинського. Доведено важливість і перспективність використання досвіду Василя Сухомлинського в сучасній українській школі, сім’ї та позашкільних закладах освіти.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Федяєва В. Народно-педагогічна складова формування художньо-емоційного світу дитини за спадщиною В. Сухомлинського / В.Федяєва, Ю.Шалівська // Інноватика у вихованні. - 2024. - Вип. 19. - Т. 2. - С. 76-86.
Ключові слова: Василь Сухомлинський, спадщина В. Сухомлинського, емоції, художньо-емоційний світ дитини, народна педагогіка
Тематика (за УДК): 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля
3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 37.0 Основні види та принципи освіти
Підрозділи: Інститут психології та педагогіки > Педагогічний факультет > Кафедра теорії і методики виховання
Користувач, що депонує: Ірина Гаврилюк
Дата внесення: 18 Черв 2024 11:16
Останні зміни: 18 Черв 2024 11:16
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/13784

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу