Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНА РОБОТА ЩОДО ПРОФІЛАКТИКИ БУЛІНГУ В ШКІЛЬНОМУ ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ

Нечипорук Л. та Петрук Л.П. (2023) СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНА РОБОТА ЩОДО ПРОФІЛАКТИКИ БУЛІНГУ В ШКІЛЬНОМУ ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ. Педагогічна наука і освіта ХХІ століття, 2023 (№ 1). с. 99-114.

[img] Текст
СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНА РОБОТА ЩОДО ПРОФІЛАКТИКИ.pdf

Завантажити (365kB)

Анотація

У дослідженні проаналізовано теоретичні напрацювання та практичне вирішення проблеми профілактики булінгу в шкільному освітньому середовищі в соціально-педагогічній роботі закладу освіти. Визначено поняття «булінг» (цькування) та форми шкільного булінгу: фізичний, психологічний,економічний. З’ясовано та проаналізовано основні чинники появи такого соціального явища як булінг в підлітковому середовищі: особистісні, сімейні, чинники середовища, ситуаційні та соціальні чинники. Підкреслено, що жертвами насильства в школі є учні, які мають фізичні недоліки або вади, замкнуті або імпульсивні, відсутність досвіду життя в колективі, низький рівень інтелекту чи певні труднощі у навчанні, обдаровані діти, фізично слабкі діти, невпевнені в собі тощо. Охарактеризовано напрями, зміст та форми роботи щодо протидії булінгу в шкільному середовищі. Зазначено, що провідна роль у протидії насильству і булінгу належить соціально-психологічній службі школи, здійснюється на основі системного підходу та підтримці керівництва школи, батьків, представників місцевих органів влади та громадських організацій, а також із залученням та участі школярів. Розкрито особливості соціально-педагогічної профілактики насильства в учнівському середовищі на первинному, вторинному та третинному рівнях. Визначено напрямки в структурі протидії булінгу в закладі освіти, зокрема управлінський, просвітницький, корекційно-розвивальний та зміст профілактичних заходів в їх контексті. Проаналізовано методи і форми роботи соціального педагога з батьками щодо протидії булінгу в закладі освіти.
The article deals with the analysis of theoretical developments and practical solutions to the issue of bullying prevention in the adolescent environment within the social-pedagogical work of educational institutions. The concept of «bullying» and forms of school bullying are defined, including physical (infliction of physical harm, physical humiliation, etc.), psychological (violence affecting the psyche, causing psychological trauma to the child), and economic bullying (actions aimed at damaging property, etc.). The main reasons for the emergence of such a social phenomenon as bullying in the adolescent environment have been identified. Based on
the analysis of scientific sources, factors contributing to its emergence have been identified: personal factors, family factors, environmental factors, situational factors, and social factors.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Нечипорук Л. Соціально-педагогічна робота щодо профілактики булінгу в шкільному освітньому середовищі / Л. Нечипорук, Л. Петрук // Педагогічна наука і освіта ХХІ століття. - 2023. - № 1. - С. 99-114.
Ключові слова: булінг, жертва, шкільне освітнє середовище, соціально-педагогічна профілактика булінгу; bullying, victim, school educational environment, social-pedagogical bullying prevention
Тематика (за УДК): 1 Філософія. Психологія > 159.9 Психологія
3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля
Підрозділи: Інститут психології та педагогіки > Психолого-природничий факультет > Кафедра педагогіки, освітнього менеджменту та соціальної роботи
Користувач, що депонує: Богдана Печончик
Дата внесення: 10 Лип 2024 05:53
Останні зміни: 10 Лип 2024 05:53
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/13935

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу