Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

ПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ДО ВИХОВНОЇ РОБОТИ В НОВІЙ УКРАЇНСЬКІЙ ШКОЛИ

Петренко О.Б. та Петренко І.Ф. (2024) ПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ДО ВИХОВНОЇ РОБОТИ В НОВІЙ УКРАЇНСЬКІЙ ШКОЛИ. Педагогічна наука і освіта ХХІ століття, 2024 (№2). с. 27-38.

[img] Текст
Петренко О., Петренко І..pdf

Завантажити (543kB)

Анотація

У статті на основі цілісного аналізу теорії та практики професійної освіти схарактеризовано теоретичні та методичні засади підготовки майбутніх учителів початкових класів до організації і здійснення виховної роботи з учнями молодшого шкільного віку в Новій українській школі. З’ясовано, що в умовах модернізації системи вищої педагогічної освіти в Україні суттєво змінюються напрями, зміст і сутність професійної підготовки вчителя початкових класів.
Доведено, що в процесі вивчення майбутніми вчителями початкових класів фахових дисциплін в закладі вищої педагогічної освіти ефективно відбувається формування і розвиток їхньої виховної компетентності (професійного мислення, емоційного інтелекту, творчих потенцій, засвоєння освітніх цінностей і ціннісних орієнтацій, досвіду соціальної адаптації та соціалізації зростаючої особистості до викликів і загроз сучасного українського соціуму). Складовими такої компетентності визначено: знання, уміння і практичні навички, досвід проєктування ефективних напрямів виховання дітей, комунікативні уміння й навички здійснення, аналізу й прогнозування ефективності педагогічної взаємодії усіх учасників виховного процесу в початковій школі на засадах дитиноцентризму, співпраці, співтворчості, сформована автономія та відповідальність через розвиток педагогічного мислення, творчу активність, самостійне вдосконалювання рівня організації виховного процесу в початковій школі.
Визначено й схарактеризовано сучасні провідні принципи організації і здійснення професійної підготовки майбутніх вчителів початкових класів з реалізації стратегії побудови виховного процесу в початковій школі.
Виокремлено й проаналізовано сутність основних вимог щодо змісту професійної підготовки майбутніх учителів початкових класів до організації виховної роботи в Новій українській школі.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Петренко О. Професійна підготовка вчителя початкових класів до виховної роботи в Новій українській школі / О.Петренко, І.Петренко // Педагогічна наука і освіта ХХІ століття. - 2024. - №2. - С. 27-38.
Ключові слова: професійна підготовка, майбутній вчитель початкових класів, виховна робота, початкова школа, виховна компетентність, учні молодшого шкільного віку, Нова українська школа
Тематика (за УДК): 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 373 Види загальноосвітніх шкіл
3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів
Підрозділи: Інститут психології та педагогіки > Педагогічний факультет > Кафедра теорії і методики виховання
Користувач, що депонує: Ірина Гаврилюк
Дата внесення: 22 Серп 2024 07:46
Останні зміни: 05 Лист 2024 12:41
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/14320

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу