Коротка А. та Михальчук Н.О. (2024) SECOND LANGUAGE ACQUISITION THEORIES. Актуальні проблеми сучасної іноземної філології, 2024. с. 130-131.
Текст
Коротка А., Михальчук Н.О..pdf Завантажити (2MB) |
Анотація
Language, as one of the typically human characteristics, has been subject to great scientific study for over a long time. Already at the time when Latin was the dominant language in Europe theorists studied the language from several perspectives. At that time, however, only receptive skills were studied, as people learned the language through literature and writing only, which was then followed by a detailed study of grammar. In this grammar-translation method, as P.M. Lightbown (1985, 173) observes, “the main activity was focused on written translation, and no attention was given to the actual communicative use of the language in question”. Later on, when English took over as the most widely used language worldwide; it adopted the same methods for studying and teaching language as Latin. It was assumed that grammar-translation method proved its efficiency through time thanks to its dominant status and thus had to be a high-quality method.
Тип елементу: | Стаття |
---|---|
Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Коротка А. Second Language Acquisition Theories / А. Коротка; наук. кер. Н.О. Михальчук // Актуальні проблеми сучасної іноземної філології : матеріали V Всеукр. наук.-практ. конф. здобувачів вищ. освіти та молодих вчених, м. Рівне, 20 трав. 2024 р. - Рівне : РДГУ, 2024. - С. 130-131. |
Тематика (за УДК): | 8 Мова. Мовознавство. Художня література. Літературознавство > 81 Лінгвістика. Мовознавство. Мови |
Підрозділи: | Філологічний факультет > Кафедра практики англійської мови |
Користувач, що депонує: | Unnamed user with username Marchuk |
Дата внесення: | 13 Вер 2024 09:35 |
Останні зміни: | 13 Вер 2024 09:35 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/14433 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
Перегляд елементу |