Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

УПРОВАДЖЕННЯ STEM-ОСВІТИ НА УРОКАХ ГЕОГРАФІЇ: СПРЯМОВАНІСТЬ НА САМОСТІЙНИЙ ТВОРЧИЙ РОЗВИТОК ДИТИНИ

Пустовіт Г.П. та Сивохоп Я. (2021) УПРОВАДЖЕННЯ STEM-ОСВІТИ НА УРОКАХ ГЕОГРАФІЇ: СПРЯМОВАНІСТЬ НА САМОСТІЙНИЙ ТВОРЧИЙ РОЗВИТОК ДИТИНИ. Нова педагогічна думка, 2021 (№1): 105. с. 42-48. ISSN 2520-6427

[img] Текст
Пустовіт, Сивохоп, 2021, Нова.пед.думка, 3.pdf

Завантажити (607kB)

Анотація

У статті схарактеризовано сутнісні ознаки дидактичної складової упровадження STEM-освіти в сучасних закладах загальної середньої освіти, зокрема на уроках географії. Метою її запровадження є гармонійний розвиток особистості завдяки формуванню провідних життєво важливих компетентностей, природничо-наукової картини світу, світоглядних позицій і життєвих цінностей. Виокремлено й частково розкрито нормативну основу та значення цього підходу у розвитку освітнього простору держави як провідної складової державної політики з підвищення рівня конкурентоспроможності національної системи освіти. Схарактеризовано теоретико-прикладний аспект провідних наукових підходів функціонування STEM-освіти: мультидисциплінарного, плюридисциплінарного, інтердисциплінарного, трансдисциплінарного. У межах останнього підходу актуальними залишаються традиційні дидактичні наукові підходи до побудови навчального змісту за умови їх орієнтації, передусім, на активну самостійну і творчу діяльність, що є провідною у процесах навчання та формування в учнів умінь і навичок самоосвіти, котрі є ключовими в переліку провідних життєвих і кар’єрних «Навичок ХХІ століття». Такими традиційними дидактичними підходами до конструювання навчального змісту і самостійної діяльності учнів є: міжпредметний, інтеграційний, диференціації та індивідуалізації.
Розкрито й схарактеризовано сутнісні ознаки специфічних якостей, які мають засвоїти учні у процесі здобуття STEM-освіти: формування потреби в навчанні, формування мотивації до навчання, формування і розвиток інтересу.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Пустовіт Г. Упровадження STEM-освіти на уроках географії: спрямованість на самостійний творчий розвиток дитини / Г.Пустовіт, Я.Сивохоп // Нова педагогічна думка. - 2021. - №1 (105). - С. 42-48.
Ключові слова: STEM-освіта, дидактична складова, заклади загальної середньої освіти, компетентності, наукові підходи, учні
Тематика (за УДК): 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 37.0 Основні види та принципи освіти
3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 373 Види загальноосвітніх шкіл
Підрозділи: Інститут психології та педагогіки > Педагогічний факультет > Кафедра теорії і методики виховання
Користувач, що депонує: Ірина Гаврилюк
Дата внесення: 30 Жов 2024 11:50
Останні зміни: 30 Жов 2024 11:50
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/14746

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу