Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

ВНЕСОК ЛІКАРЯ-ГІГІЄНІСТА Ф. Ф. ЕРІСМАНА (1842-1915) В ОРГАНІЗАЦІЮ ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ КЛАСНОЇ КІМНАТИ

Петренко І.Ф. (2019) ВНЕСОК ЛІКАРЯ-ГІГІЄНІСТА Ф. Ф. ЕРІСМАНА (1842-1915) В ОРГАНІЗАЦІЮ ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ КЛАСНОЇ КІМНАТИ. Інноватика у вихованні, 2019 (№9). с. 345-352. ISSN 2411-4553

[img] Текст
Петренко І.Ф., 2019, інноватика.pdf

Завантажити (319kB)

Анотація

У статті здійснено аналіз внеску лікаря-гігієніста і педагога, засновника вітчизняної гігієнічної науки і наукової шкільної гігієни в Росії швейцарця за походженням Федора Федоровича Ерісмана (1842-1915) в організацію освітнього простору класної кімнати.
З’ясовано, що важливу роль у формуванні концептуальних ідей Ф. Ф. Ерісмана відіграла багатогранна діяльність вченого, визначальне місце в якій займали соціально-просвітницький напрям, що включає в себе праці з основ гігієни; практико-педагогічний напрям, представлений організаційною й викладацькою діяльністю; науково-педагогічний напрям, центрований на розробку проблем шкільної гігієни. Ф. Ф. Ерісман підкреслював важливість масових гігієнічних заходів з метою позитивного впливу на здоров’я учнів. Значне місце в дослідженнях вченого займає питання про гігієну розумової праці учнів. В результаті експериментальних досліджень ним були сформульовані загальні гігієнічні засоби боротьби з втомою, визначені норми сну, харчування, розподілу навчальних занять, їх чергування з відпочинком, із заняттями фізичними вправами для школярів відповідно до вікових можливостей. Спеціальну увагу він приділяв організації відпочинку та дозвілля дітей.
У науковій діяльності лікаря-гігієніста Ф. Ерісмана провідне місце займали питання організації освітнього простору, співвідношення зросту учня і розміру шкільних меблів, врахування кількості годин, які дитина проводить у школі і за виконанням домашніх завдань. Він досліджував зір і поставу дітей шкільного віку; обґрунтував проект зразкової класної кімнати й розробив гігієнічні вимоги до класної кімнати; створив спеціальну шкільну парту для зниження ризику короткозорості і збереження прямої постави; виявив закономірності росту дітей в залежності від статі і умов виховання; розробив оціночний показник фізичного розвитку дитини (індекс Ерісмана).

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Петренко І. Внесок лікаря-гігієніста Ф.Ф.Ерісмана (1842-1915) в організацію освітнього простору класної кімнати / І.Петренко // Інноватика у вихованні. - 2019. - №9. - С. 345-352.
Ключові слова: лікар-гігієніст, шкільна гігієна, Ф. Ф. Ерісман, організація освітнього простору, зразкова класна кімната, шкільна парта
Тематика (за УДК): 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 37.0 Основні види та принципи освіти
6 Прикладні науки. Медицина. Техніка. Сільське господарство > 61 Медичні науки
Підрозділи: Інститут психології та педагогіки > Педагогічний факультет > Кафедра теорії і методики виховання
Користувач, що депонує: Ірина Гаврилюк
Дата внесення: 05 Лист 2024 12:32
Останні зміни: 05 Лист 2024 12:32
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/14819

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу