Красовська О.О. та Веремчук А.П. та Олевський Т.Р. (2024) ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ДО ПРОФЕСІЙНОГО САМОРОЗВИТКУ ЗАСОБАМИ НЕФОРМАЛЬНОЇ ОСВІТИ. Наукові інновації та передові технології, 2024 (№2(30)). с. 1221-1230.
Текст
Веремчук А.П..pdf Завантажити (258kB) |
Анотація
Зміст статті має на меті окреслити роль та шляхи формування готовності майбутніх фахівців до особистісного та професійного саморозвитку засобами формальної, неформальної та інформальної освіти. Готовність до особистісно-професійного саморозвитку фахівця – це якість, яка передбачає усвідомлений та цілеспрямований процес як особистісного, так і професійного самовдосконалення для творчої самореалізації у процесі якісного здійснення професійної діяльності з метою реалізації фахових вимог. Мета неперервної освіти дорослих – це цілісний розвиток особистості протягом життя, підвищення її професійної і соціальної адаптації в суспільстві, розвиток її здібностей і можливостей. Зміст освіти дорослих орієнтовано на випереджувальний розвиток, професійне самовдосконалення власних навичок і якості дорослих. Результатом цього процесу має стати особистість, яка розвивається, підготовлена до професійної діяльності, має сформовані пізнавальні запити, здатна самостійно планувати і реалізовувати поставлені значущі цілі.
Розширення застосування неформальної та інформальної освіти може бути корисним для нашого суспільства і сприятиме: становленню демократизації, розвитку громадської активності та лідерства; вирішенню проблеми дозвілля молоді, дорослих та літніх осіб; можливості швидко реагувати на потреби ринку праці та послуг; зростанню мотивації учасників навчально-виховного процесу; вихованню почуття причетності до суспільних перетворень у державі, поєднанню свободи і відповідальності; можливості самостійного вибору часу, місця і тривалості навчання. Розуміючи значення неформальної та інформальної освіти в Україні, уряд вніс доповнення до «Закону про освіту» (2017) про визнання неформальної та інформальної освіту дорослих обов’язковою інтегральною складовою системи неперервної освіти, яка сприятиме подальшій варіативності освітніх можливостей дорослих для саморозвитку і самовдосконалення.
Тип елементу: | Стаття |
---|---|
Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Красовська О.О. Формування готовності майбутніх фахівців до професійного саморозвитку засобами неформальної освіти / О.О.Красовська, А.П.Веремчук, Т.Р.Олевський // Наукові інновації та передові технології. - 2024. - №2(30). - С. 1221-1230. |
Ключові слова: | готовність до професійного саморозвитку, формальна освіта, неформальна освіта, інформальна освіта, освіта дорослих |
Тематика (за УДК): | 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 373 Види загальноосвітніх шкіл 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів |
Підрозділи: | Інститут психології та педагогіки > Педагогічний факультет > Кафедра педагогіки початкової, інклюзивної та вищої освіти |
Користувач, що депонує: | Ірина Гаврилюк |
Дата внесення: | 23 Груд 2024 08:41 |
Останні зміни: | 23 Груд 2024 08:41 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/15556 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
Перегляд елементу |