Костолович Т.В. (2021) МЕТОДИЧНІ ОСНОВИ РОБОТИ З ФОРМУВАННЯ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ. Acta Paedagogiсa Volynienses, 2021: ВИп. 4. с. 90-98. ISSN 2786-4707
|
Текст
Костолович Т. В. Методичні основи роботи з формування комунікативної компетентності майбутніх учителів початкової школи.pdf Завантажити (887kB) | Перегляд |
Анотація
У статті обґрунтовано методичні основи роботи з формування комунікативної компетентності майбутніх учителів початкових класів. Розкрито сутність поняття «підхід»; виокремлено ефективні підходи до формування комунікативної компетентності у студентів педагогічного факультету: компетентнісний, особистісно орієнтований, комунікативно-діяльнісний, функційно-стилістичний, ситуаційно-проблемний та текстоцентричний. Зазначено, що саме ці підходи зумовлюють принципи, методи, прийоми та засоби навчання, побудову системи вправ. Актуалізовано провідні принципи подальшого розвитку вищої школи. Виокремлено такі принципи навчання: принцип свідомості, культуро відповідності, емоційної насиченості, модульності, доступності й посильності, індивідуалізації навчання. Автори наукової розвідки вбачають, що обґрунтування доцільності використання загально дидактичних та спеціальних методичних принципів окреслює їхню дидактичну мету, конкретизує способи діяльності викладача та студентів, указує на джерело здобуття знань, визначає результативність освітнього процесу, тобто зумовлює застосування відповідних методів. Відзначено, що поняття метод у науці пояснюється як систематизований спосіб досягнення теоретичного чи практичного результату, розв’язання проблем чи одержання нової інформації на основі певних регулятивних принципів пізнання та дії. Зауважено, що найбільш ефективними є методи, що забезпечують навчальний діалог, які дають змогу формувати комунікативні уміння й навички студентів і розвивати їхнє фахове мовлення. Наголошено,що доцільними у процесі навчання є виконання різних видів проектів – інформаційних, дослідницьких, ігрових, творчих, практико-зорієнтованих із залученням інфографіки та мультимедійних технологій. Підкреслено, що вибір дидактичних прийомів і засобів навчання забезпечує активну навчальну діяльність студентів, робить можливим індивідуальний підхід до кожного з них.
Тип елементу: | Стаття |
---|---|
Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Костолович, Т. Методичні основи роботи з формування комунікативної компетентності майбутніх учителів початкової школи / Т.Костолович // Acta Paedagogika Volynienses. - 2021. - Вип. 4. - С. 90–98. |
Ключові слова: | підходи, принципи, методи, засоби навчання |
Тематика (за УДК): | 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 373 Види загальноосвітніх шкіл 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів |
Підрозділи: | Педагогічний факультет > Кафедра теорії і методик початкової освіти |
Користувач, що депонує: | Ірина Гаврилюк |
Дата внесення: | 26 Груд 2024 08:35 |
Останні зміни: | 26 Груд 2024 08:35 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/15635 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
Перегляд елементу |