Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

ІННОВАЦІЙНІ ТЕНДЕНЦІЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ: ВІТЧИЗНЯНИЙ А ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ДОСВІД

Дичківська І.М. та Улюкаєва І. (2021) ІННОВАЦІЙНІ ТЕНДЕНЦІЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ: ВІТЧИЗНЯНИЙ А ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ДОСВІД. Українська професійна освіта, 2021: Вип. 9-10. с. 103-112. ISSN (online) 2616-6747, ISSN (print) 2519-8254

[img]
Перегляд
Текст
Інноваційні тенденції професійної підготовки_Ukrainian professional education_Дичківська І.М., Улюкаєва І.Г._2021.pdf

Завантажити (509kB) | Перегляд

Анотація

У статті здійснено порівняльний аналіз підготовки майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти до професійної діяльності у зарубіжних системах освіти. Схарактеризовано інноваційні тенденції вищої педагогічної освіти зарубіжних країн: максимальна наступність, перспективність і спадкоємність освітніх програм різних ступенів, їх взаємна інтеграція, що гарантує продовження освіти. При аналізі систем підготовки майбутніх педагогів у різних країнах виокремлено інноваційний аспект підготовки педагогів дошкільної освіти. Підготовку майбутніх педагогів розглянуто через широке використання інноваційних методів: дискусій, евристичних бесід, відеопрезентацій, електронних курсів, тренінгів, «мозкових штурмів», «акваріумів», синектики, дидактичних ігор тощо. Результати аналізу інноваційних технологій, що використовуються у підготовці фахівців дошкільної освіти зарубіжних країн, дозволяють стверджувати про уніфікованість їх основних критеріїв: концептуальність, системність, керованість, ефективність та відтворюваність. Підкреслено, що в аспекті інтеграції в європейський освітній простір підготовка майбутніх фахівців дошкільної освіти за кордоном набуває рис генералізації та універсалізації навчального знання, диверсифікації навчальних програм, інтеграції дисциплінарних курсів, стандартизації та уніфікації змісту освіти, оцінки навчальних досягнень здобувачів вищої освіти тощо. З огляду на ці принципові положення, пропоновано проєктувати процеси розвитку педагогічної освіти в Україні, зберігаючи зорганізаційні форми і моделі, що склалися історично, враховуючи при цьому європейські та світові тенденції. Висновки, зроблені щодо тенденцій організації підготовки майбутніх педагогів дошкільної освіти у країнах світу, дозволять орієнтуватися на ті її аспекти, які можна визначити інноваційними для сучасної вітчизняної системи підготовки вихователів закладів дошкільної освіти (ЗДО).

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Дичківська І.М. Інноваційні тенденції професійної підготовки майбутніх фахівців дошкільної освіти: вітчизняний та європейський досвід / І.М.Дичківська, І.Улюкаєва // Українська професійна освіта: наук. журн. – 2021. - Вип. 9-10. - С. 103-112.
Ключові слова: професійна підготовка, майбутні вихователі, заклад дошкільної освіти, інноваційні тенденції, зарубіжні системи освіти
Тематика (за УДК): 0 Загальний відділ > 00 Загальні питання науки та культури > 001 Наука та знання в цілому. Організація розумової праці > 001.8 Методологія > 001.89 Організація наукової та науково-дослідної роботи > 001.895 Інновації
3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 373 Види загальноосвітніх шкіл
3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів
Підрозділи: Педагогічний факультет > Кафедра дошкільної педагогіки і психології та спеціальної освіти імені Тамари Поніманської
Користувач, що депонує: Ірина Гаврилюк
Дата внесення: 27 Груд 2024 10:08
Останні зміни: 27 Груд 2024 10:08
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/15670

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу