Сяська І.О. (2019) ПЕРЕДУМОВИ ТА ШЛЯХИ ВПРОВАДЖЕННЯ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ У ВИЩУ ПЕДАГОГІЧНУ ОСВІТУ. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах, 2019 (№ 62): Т. 2. с. 206-210. ISSN 1992-5786
|
Текст
5. І. Сяська.pdf Завантажити (256kB) | Перегляд |
Анотація
У статті розглянуто проблеми впровадження компетентнісного підходу у вищу педагогічну освіту. Здійснено історико-педагогічний аналіз цього питання та визначено передумови становлення компетентнісно орієнтованої освіти. Встановлено, що глобальне завдання освіти полягає у забезпеченні осмислення і засвоєння потоків інформації, які постійно оновлюються, та накопичення практичного досвіду їх застосування для прийняття швидких ефективних рішень у будь-якій життєвій чи професійній ситуації. Відповідно до сучасних потреб від будь-якого фахівця вимагається вміння швидко й самостійно приймати рішення, реалізовувати їх у практичній діяльності і нести відповідальність за їхні наслідки, що потребує навичок працювати в команді, комунікабельності, толерантності, самоорганізації, вміння структурувати та обробляти інформацію. Уточнено ієрархію понять «компетенція» і «компетентність». У ракурсі вищої освіти компетенцію розглядаємо як наперед задану соціальну вимогу чи норму до рівня професійної підготовки, а компетентність відображає ступінь оволодіння майбутнім фахівцем заданою компетенцією, що забезпечується сформованими особистісними якостями: ставленнями, цінностями й переконаннями. З метою обґрунтування модернізації сучасної вищої освіти на основі компетентнісного підходу проведено аналіз змістового наповнення компонентів її освітньої парадигми (зміст, форми, методи, засоби, ціннісні орієнтації освіти та її мотивація, результат освіти) у постіндустріальному суспільстві. Запропоновано застосування інноваційних технологій (інформаційно-комунікаційні, інтерактивні технології, технології проблемного навчання, проектні технології та технології контекстного навчання) та форми і методи їх реалізації у процесі фахової підготовки майбутніх учителів природничих дисциплін. Актуалізується значення проектних технологій у процесі формування системи компетентностей майбутнього педагога. Проектні методи передбачають накопичення нового досвіду у процесі постановки, планування та виконання завдань практично-життєвої спрямованості з поступовим їх ускладненням. Визначено види проектів за їхнім функціональним призначенням та етапи їх виконання.
Тип елементу: | Стаття |
---|---|
Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Сяська І. О. Передумови та шляхи впровадження та шляхи впровадження компетентнісного підходу у вищу педагогічну освіту / І. О. Сяська // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. - 2019. - № 62. Т. 2. - С. 206-210. |
Ключові слова: | компетентнісний підхід, компетенція, компетентність, вища педагогічна освіта, освітні технології, майбутній учитель |
Тематика (за УДК): | 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів |
Підрозділи: | Психолого-природничий факультет > Кафедра природничих наук |
Користувач, що депонує: | Галина Тарасюк |
Дата внесення: | 07 Січ 2025 08:38 |
Останні зміни: | 07 Січ 2025 08:38 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/15901 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
Перегляд елементу |