Сяська І.О. (2019) СТРУКТУРНІ КОМПОНЕНТИ, КРИТЕРІЇ ТА РІВНІ СФОРМОВАНОСТІ ЕКОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПРИРОДНИЧИХ ДИСЦИПЛІН. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019 (Вип.69). с. 255-260.
|
Текст
9. І. Сяська.pdf Завантажити (433kB) | Перегляд |
Анотація
Розглянуто основні підходи вітчизняних педагогів до визначення структури екологічної компетентності майбутніх фахівців. Проаналізовано фактори, які впливають на виокремлення складових компонентів екологічної компетентності майбутніх учителів природничих дисциплін. Обґрунтовано структуру зазначеного особистісного утворення та визначено її компоненти: інформаційно-пізнавальний, ціннісно-мотиваційний, професійно-діяльнісний, ефлексивно-оцінний. Зміст інформаційно-пізнавального компонента визначається рівнем сформованості екологічного мислення студентів, засвоєння системи екологічних знань та здатністю застосовувати ці знання у процесах екологічно доцільної побутової і професійної діяльності. Ціннісно-мотиваційний компонент виявляється через ставлення до природи як до незаперечної цінності, передбачає усвідомлення себе як частини природи та необхідності застосування соціально-економічних обмежень і корекції власних потреб. Професійно-діяльнісний компонент характеризується ступенем оволодіння особистістю екологічним змістом щоденно-побутової та професійної діяльності, показниками якого є здатність практично застосовувати здобуті знання, вміння, ціннісні орієнтації, досвід екологічної діяльності під час прийняття природобезпечних рішень у професійних і життєвих ситуаціях, формувати екологічну культуру й світогляд школярів, виявляти готовність до природоохоронної та еколого-натуралістичної роботи з дітьми. Здатність коректувати власну поведінку і діяльність в оточуючому середовищі, прогнозувати її наслідки й нести за неї відповідальність на основі саморефлексії, саморегуляції та розвитку екологічної самосвідомості виявляється у сформованості рефлексивно-оцінного компонента екологічної компетентності. Визначено критерії діагностики та рівні сформованості екологічної компетентності особистості.
Тип елементу: | Стаття |
---|---|
Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Сяська І. О. Структурні компоненти, критерії та рівні сформованості екологічної компонентності майбутніх учителів природничих дисциплін / І. О. Сяська // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. - 2019. - Вип. 69. - С. 255-260. |
Ключові слова: | екологічна компетентність, учитель природничих дисциплін, заклад вищої освіти, структура екологічної компетентності |
Тематика (за УДК): | 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів |
Підрозділи: | Психолого-природничий факультет > Кафедра природничих наук |
Користувач, що депонує: | Галина Тарасюк |
Дата внесення: | 07 Січ 2025 10:06 |
Останні зміни: | 07 Січ 2025 10:07 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/15911 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
![]() |
Перегляд елементу |