Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

СТРУКТУРА ТА ПОКАЗНИКИ СФОРМОВАНОСТІ ЕКОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПРИРОДНИЧИХ ДИСЦИПЛІН

Сяська І.О. (2019) СТРУКТУРА ТА ПОКАЗНИКИ СФОРМОВАНОСТІ ЕКОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПРИРОДНИЧИХ ДИСЦИПЛІН. Інноваційна педагогіка, 2019 (Вип.14): Т.1. с. 155-158. ISSN 2663-6085, 2663-6093

[img]
Перегляд
Текст
10. І. Сяська.pdf

Завантажити (854kB) | Перегляд

Анотація

У статті аналізуються наукові праці вітчизняних педагогів з проблеми формування екологічної компетентності особистості та визначення її компонентної структури. Виокремлено основні підходи до визначення компонентів екологічної компетентності майбутніх фахівців: мотиваційний та діяльнісний. Обґрунтовано структуру зазначеного особистісного утворення, яка опирається на методологічні основи впровадження компетентнісного підходу в процес екологічної освіти студентів природничих факультетів вищих педагогічних закладів освіти та визначено її компоненти: інформаційно-пізнавальний, ціннісно-мотиваційний, професійно-діяльнісний, рефлексивно-оцінний. Показниками сформованості інформаційно-пізнавального компонента є уміння здійснювати аналіз і синтез інформації екологічного змісту, виявляти творчу діяльність пізнавального характеру стосовно екологічних проблем та пошуку способів їх розв’язання на основі застосування здобутих знань як природничо-математичної, так і соціогуманітарної галузей. Показниками сформованості ціннісно-мотиваційного компонента екологічної компетентності визначено рівень засвоєння студентами екологічно орієнтованих цінностей та дотримання екоцентричних морально-етичних принципів і норм у мотивації поведінки та діяльності у довкіллі. Професійно-діяльнісний компонент визначається за здатністю практично застосовувати здобуті знання, вміння, досвід екологічної діяльності під час при прийняття природобезпечних рішень у професійних і життєвих ситуаціях. Здатність коректувати власну поведінку і діяльність в оточуючому середовищі, прогнозувати її наслідки й нести за неї відповідальність на основі саморефлексії, саморегуляції та розвитку екологічної самосвідомості виявляється у сформованості рефлексивно-оцінного компонента екологічної компетентності.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Сяська І.О. Структура та показники сформованості екологічної компетентності майбутніх учителів природничих дисциплін / І. О. Сяська // Інноваційна педагогіка. - 2019. - Вип. 14. - Т. 1. - Одеса, 2019. - С. 155-158. - DOI https://doi.org/10.32843/2663-6085-2019-14-1-3
Ключові слова: екологічна компетентність, учитель природничих дисциплін, заклад вищої педагогічної освіти, структурні компоненти екологічної компетентності.
Тематика (за УДК): 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів
Підрозділи: Психолого-природничий факультет > Кафедра природничих наук
Користувач, що депонує: Галина Тарасюк
Дата внесення: 07 Січ 2025 10:31
Останні зміни: 07 Січ 2025 10:31
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/15915

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу