Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

ДИДАКТИЧНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ ЕКОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПРИРОДНИЧИХ ДИСЦИПЛІН

Сяська І.О. (2019) ДИДАКТИЧНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ ЕКОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПРИРОДНИЧИХ ДИСЦИПЛІН. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019 (Вип.72): Т.2. с. 188-192.

[img]
Перегляд
Текст
11. І. Сяська.pdf

Завантажити (391kB) | Перегляд

Анотація

Розглянуто дидактичні основи побудови освітнього процесу у закладі вищої педагогічної освіти , орієнтованого на формування екологічної компетентності майбутніх учителів. Відзначено особливу потребу у професійній підготовці екологічно компетентних педагогів, здатних здійснювати екологічну освіту і виховання учнівської молоді відповідно до сучасних суспільних запитів щодо подолання екологічної кризи. Зауважується, що для дидактичних принципів притаманною є як нормативна функція організації освіти, так і регулятивна, при цьому вони можуть змінюватись, удосконалюватись, відповідаючи на соціальні запити і суспільні потреби. Проаналізовано попередні надбання педагогічної науки та дидактичних засад впровадження компетентнісної освіти у вищій школі України. Визначено і здійснено систематизацію тих пріоритетних принципів, які забезпечують орієнтацію навчально-виховного процесу педагогічних закладів вищої освіти на підготовку вчителів природничих дисциплін, здатних втілювати освіту задля сталого розвитку у середній школі. У представленій ієрархічній структурі виділено три рівні принципів організації освітнього процесу: фундаментальні, дидактичні і спеціальні. Обґрунтовано дидактичні принципи, орієнтовані на забезпечення ефективності процесу навчання і виховання особистості у цілому, формуванню системи екологічних знань, переконань та вмінь майбутніх фахівців зокрема. Запропоновано перелік і зміст принципів реалізації компетентнісного підходу в професійній підготовці майбутніх учителів, які підкріплюються специфічними принципами екологічної освіти і виховання. До останніх вперше включено та обґрунтовано зміст принципів єдності змісту і завдань екологічної освіти і виховання, трансдисциплінарності екологічного знання та екологічної профілізації професійної підготовки учителя. Доведено доцільність їх застосування в організації освітнього процесу з метою формування екологічної компетентності майбутніх учителів природничих дисциплін.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Сяська І. О. Дидактичні засади екологічної компетентності майбутніх учителів природничих дисциплін / І. О. Сяська // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. - 2019. - Вип. 72. - Т. 2. - С. 188-192. - DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2020.72-2.40
Ключові слова: дидактичні принципи, спеціальні принципи, специфічні принципи, екологічна освіта і виховання, екологічна компетентність, освітній процес, заклад вищої педагогічної освіти, учитель природничих дисциплін
Тематика (за УДК): 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів
Підрозділи: Психолого-природничий факультет > Кафедра природничих наук
Користувач, що депонує: Галина Тарасюк
Дата внесення: 07 Січ 2025 10:49
Останні зміни: 07 Січ 2025 10:49
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/15919

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу