Сяська І.О. (2019) ДИДАКТИЧНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ ЕКОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПРИРОДНИЧИХ ДИСЦИПЛІН. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019 (Вип.72): Т.2. с. 188-192.
|
Текст
11. І. Сяська.pdf Завантажити (391kB) | Перегляд |
Анотація
Розглянуто дидактичні основи побудови освітнього процесу у закладі вищої педагогічної освіти , орієнтованого на формування екологічної компетентності майбутніх учителів. Відзначено особливу потребу у професійній підготовці екологічно компетентних педагогів, здатних здійснювати екологічну освіту і виховання учнівської молоді відповідно до сучасних суспільних запитів щодо подолання екологічної кризи. Зауважується, що для дидактичних принципів притаманною є як нормативна функція організації освіти, так і регулятивна, при цьому вони можуть змінюватись, удосконалюватись, відповідаючи на соціальні запити і суспільні потреби. Проаналізовано попередні надбання педагогічної науки та дидактичних засад впровадження компетентнісної освіти у вищій школі України. Визначено і здійснено систематизацію тих пріоритетних принципів, які забезпечують орієнтацію навчально-виховного процесу педагогічних закладів вищої освіти на підготовку вчителів природничих дисциплін, здатних втілювати освіту задля сталого розвитку у середній школі. У представленій ієрархічній структурі виділено три рівні принципів організації освітнього процесу: фундаментальні, дидактичні і спеціальні. Обґрунтовано дидактичні принципи, орієнтовані на забезпечення ефективності процесу навчання і виховання особистості у цілому, формуванню системи екологічних знань, переконань та вмінь майбутніх фахівців зокрема. Запропоновано перелік і зміст принципів реалізації компетентнісного підходу в професійній підготовці майбутніх учителів, які підкріплюються специфічними принципами екологічної освіти і виховання. До останніх вперше включено та обґрунтовано зміст принципів єдності змісту і завдань екологічної освіти і виховання, трансдисциплінарності екологічного знання та екологічної профілізації професійної підготовки учителя. Доведено доцільність їх застосування в організації освітнього процесу з метою формування екологічної компетентності майбутніх учителів природничих дисциплін.
Тип елементу: | Стаття |
---|---|
Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Сяська І. О. Дидактичні засади екологічної компетентності майбутніх учителів природничих дисциплін / І. О. Сяська // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. - 2019. - Вип. 72. - Т. 2. - С. 188-192. - DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2020.72-2.40 |
Ключові слова: | дидактичні принципи, спеціальні принципи, специфічні принципи, екологічна освіта і виховання, екологічна компетентність, освітній процес, заклад вищої педагогічної освіти, учитель природничих дисциплін |
Тематика (за УДК): | 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів |
Підрозділи: | Психолого-природничий факультет > Кафедра природничих наук |
Користувач, що депонує: | Галина Тарасюк |
Дата внесення: | 07 Січ 2025 10:49 |
Останні зміни: | 07 Січ 2025 10:49 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/15919 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
Перегляд елементу |