Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

СПЕЦИФІЧНІ ПРИНЦИПИ ОРГАНІЗАЦІЇ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОСВІТИ ТА ВИХОВАННЯ В ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ

Сяська І.О. (2020) СПЕЦИФІЧНІ ПРИНЦИПИ ОРГАНІЗАЦІЇ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОСВІТИ ТА ВИХОВАННЯ В ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ. Актуальнi питання гуманiтарних наук, 2020 (Вип.27): Т.4. с. 259-263. ISSN ISSN 2308-4855 (Print), ISSN 2308-4863 (Online)

[img]
Перегляд
Текст
12. І. Сяська.pdf

Завантажити (335kB) | Перегляд

Анотація

У статті здійснено історичний аналіз виникнення специфічних принципів екологічної освіти і виховання в різнотипних закладах освіти. Зазначається, що для дидактичних принципів притаманною є як нормативна функція організації освіти, так і регулятивна, при цьому вони можуть змінюватись, удосконалюватись, відповідаючи на соціальні запити і суспільні потреби. Тоді як специфічні принципи організації навчально-виховного процесу спрямовані на досягнення конкретних освітніх цілей. Встановлено, що накопичення й загострення екологічних проблем у глобальному масштабі, яке припало на 70-ті роки минулого століття, зумовило розвиток і піднесення ролі екологічної освіти. Проаналізовано праці І. Д. Звєрєва, А. Н. Захлєбного, І. Т. Суравегіної, які, базуючись на певних вихідних дидактичних положеннях і підходах, уперше визначили основоположні принципи екологічної освіти і виховання школярів. Проаналізовано специфічні принципи організації екологічної освіти і виховання в різних типах навчальних закладів. Виокремлено, обґрунтовано і поглиблено ті принципи, які враховують специфіку закладу вищої педагогічної освіти та можуть застосовуватися з метою формування екологічної компетентності майбутніх учителів. До переліку специфічних принципів організації екологічної освіти і виховання в закладах вищої педагогічної освіти нами зараховано принципи: системності і неперервності; цілісності та інтегративності; взаємозв’язку локального, регіонального і глобального підходів у навчальному процесі; єдності змісту і завдань екологічної освіти і виховання; трансдисциплінарності екологічного знання; екологічної профілізації професійної підготовки учителя. Останні три принципи були запропоновані й обґрунтовані вперше та пройшли апробацію в освітньому процесі Рівненського державного гуманітарного університету під час складання освітньо-професійних програм та навчальних планів підготовки студентів спеціальності 014 «Середня освіта», а також враховувалися викладачами у змісті робочих програм навчальних дисциплін та навчальних і виробничих практик.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Сяська I. Специфiчнi принципи органiзацiї екологiчної освiти та виховання в закладах вищої педагогічної освіти / І. О. Сяська // Актуальнi питання гуманiтарних наук - 2020. - Вип. 27. Т. 2. - С. 259 - 263. - DOI https://doi.org/10.24919/2308-4863.4/27.204022
Ключові слова: специфічні принципи, екологічна освіта і виховання, екологічна компетентність, освітній процес, заклад вищої педагогічної освіти, учитель природничих дисциплін
Тематика (за УДК): 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів
Підрозділи: Психолого-природничий факультет > Кафедра природничих наук
Користувач, що депонує: Галина Тарасюк
Дата внесення: 07 Січ 2025 11:09
Останні зміни: 07 Січ 2025 11:09
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/15921

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу