Сяська І.О. (2020) ДО ПРОБЛЕМИ ВИВЧЕННЯ СТАНУ СФОРМОВАНОСТІ ЕКОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПРИРОДНИЧИХ ДИСЦИПЛІН. Нова педагогічна думка, 2020: № 4 (104). с. 96-101. ISSN 2520-6427
|
Текст
16. І. Сяська.pdf Завантажити (1MB) | Перегляд |
Анотація
У статті аналізуються підходи, що склалися у педагогіці щодо проблеми вивчення стану сформованості екологічної компетентності майбутніх педагогів. Зокрема, виокремлено та обґрунтовано функції (світоглядно-орієнтаційну, соціокультурну, соціоекономічну, практично-побутову, професійної самореалізації та громадсько-просвітницьку), що покладаються на екологічну компетентність майбутнього вчителя природничих дисциплін. На основі зазначених функцій визначено структуру екологічної компетентності майбутніх учителів природничих дисциплін, а також виділено визначальні критерії сформованості кожного зі структурних компонентів. Оцінювання стану сформованості інформаційно-пізнавального компонента екологічної компетентності майбутнього педагога пропонується здійснювати за когнітивним критерієм, сформованість ціннісно-мотиваційного компонента – за аксіологічним критерієм, сформованість професійно-діяльнісного компонента – за практико-процесуальним, а рефлексивно-оцінний компонент – за нормативно-світоглядним критеріями. Відповідно до обґрунтованої структури екологічної компетентності майбутніх учителів природничих дисциплін, критеріїв та показників її діагностики визначено й охарактеризовано рівні її сформованості: низький – неусвідомлена некомпетентність, середній – усвідомлена некомпетентність, високий – усвідомлена компетентність. Проаналізовано результати анкетування майбутніх учителів природничих дисциплін, спрямовані на з’ясування умов та особливостей освітнього процесу в контексті формування екологічної компетентності. Виявлені відмінності в екологічній підготовці здобувачів вищої освіти за спеціальністю «Середня освіта» відповідних предметних спеціалізацій природничого
профілю дали підстави зробити висновок, що для репрезентативності вибірки представництво учасників педагогічного експерименту має здійснюватися
за паритетним принципом, якого необхідно дотримуватися під час формування контрольних та експериментальних груп та на всіх етапах дослідження.
Тип елементу: | Стаття |
---|---|
Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Сяська І. О. До проблеми вивчення стану сформованості екологічної компетентності майбутніх учителів природничих дисциплін / І. О. Сяська // Нова педагогічна думка. - 2020. - № 4 (104). - С. 96 - 101. - DOI: 10.37026/2520-6427-2020-104-4-96-101 |
Ключові слова: | майбутній учитель природничих дисциплін, заклад вищої освіти, екологічна компетентність, екологічна підготовка, екологічна освіта і виховання, освітній контент, дисципліни екологічного спрямування |
Тематика (за УДК): | 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів |
Підрозділи: | Педагогічний факультет > Кафедра теорії і методик початкової освіти |
Користувач, що депонує: | Галина Тарасюк |
Дата внесення: | 07 Січ 2025 13:22 |
Останні зміни: | 07 Січ 2025 13:22 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/15938 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
Перегляд елементу |