Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАТИЧНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ: ДІАГНОСТИЧНИЙ АСПЕКТ

Мельничук Л.Б. та Остапчук Н.О. (2021) ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАТИЧНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ: ДІАГНОСТИЧНИЙ АСПЕКТ. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах, 2021 (№74): Т.3. с. 40-44. ISSN 1992-5786

[img] Текст
9.pdf.crdownload

Завантажити (218kB)

Анотація

Статтю присвячено актуальній проблемі діагностики сформованості рівнів інформатичної компетентності як іманентного компонента ключових компетентностей майбутніх педагогів початкової школи. Відзначено, що інформатична компетентність – це здатність до реалізації системного обсягу знань, умінь і навичок набуття та трансформації інформації у різних галузях людської діяльності з метою якісного виконання професійних функцій та усвідомленого передбачення наслідків своєї діяльності. Обґрунтовано, що інформатичні компетентності передбачають цілісне формування мотиваційного, когнітивного та операційного компонентів. Виокремлено та охарактеризовано наступні критерії сформованості інформатичної компетентності майбутніх педагогів: мотиваційно-цільовий, який дає змогу з’ясувати спрямованість майбутнього педагога на майбутню професійну діяльнысть, інтерес студента до застосування інформаційно-комп’ютерних технологій; когнітивно-інформаційний, який передбачає наявність знань про сутність інформаційно-комп’ютерних технологій, особливості їх застосування у початковій школі; діяльнісно-творчий, який визначає наявність сукупності професійних умінь та навичок, якими має володіти вчитель початкових класів для ефективної педагогічної взаємодії з молодшими школярами в умовах інформаційного освітнього середовища, створення власних мультимедійних навчальних продуктів. Визначено й схарактеризовано три рівні сформованості інформатичних компетентностей для майбутніх педагогів початкової освіти: ознайомлювальний (низький), репродуктивно-пошуковий (середній), продуктивний (високий). Описано послідовність педагогічної діагностики згідно з трьома взаємопов’язаними та взаємозумовленими етапами; виявлення рівнів сформованості інформатичних компетентностей майбутніх фахівців початкової освіти за показниками діяльнісно-творчого критерію. Виокремлено та обґрунтовано методи дослідження, доцільні в процесі діагностики рівнів сформованості інформатичної компетентності: опитування, тестування, педагогічне спостереження, виконання практичних, творчих, самостійних робіт, аналіз результатів діяльності студентів. Доведено, що запропоновані методи сприятимуть якісній діагностиці рівнів сформованості інформатичних компетентностей майбутніх учителів початкової школи.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Мельничук Л.Б. Формування інформатичних компетентностей майбутніх педагогів майбутніх педагогів початкової школи: діагностичний аспект / Л.Б. Мельничук, Н.О. Остапчук // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. - 2021. - № 74, т. 3. - С. 40-44. - DOI https://doi.org/10.32840/1992-5786.2021.74-3.7
Ключові слова: інформатична компетентність, майбутні педагоги, інформаційно-комп’ютерні технології, критерії та рівні, методи діагностики
Тематика (за УДК): 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 371 Організація системи освіти та виховання. Шкільна організація
Підрозділи: Факультет математики та інформатики > Кафедра цифрових технологій та методики навчання інформатики
Користувач, що депонує: О. В. Іванчук
Дата внесення: 21 Січ 2025 09:00
Останні зміни: 21 Січ 2025 09:00
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/16293

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу