Совтис Н.М. (2022) ПОНЯТТЯ ЕТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У КОНТЕКСТІ ФІЛОЛОГІЧНОЇ ОСВІТИ. Інноваційна педагогіка, 2022 (Вип.49): Т.2. с. 172-175. ISSN 2663-6085, 2663-6093
|
Текст
ПОНЯТТЯ ЕТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У КОНТЕКСТІ ФІЛОЛОГІЧНОЇ ОСВІТИ.pdf Завантажити (167kB) | Перегляд |
Анотація
У статті розглянуто теоретичні засади поняття етичної компетентності. З огляду на входження української освітньої системи до європейського освітнього простору, спостерігається стійка тенденція до впровадження компетентнісного підходу до формування змісту та організації навчального процесу. Етична компетентність є невід’ємним компонентом для забезпечення якісної освіти. Етична компетентність часто описується як досвід, набутий завдяки поєднанню знань і практики. Етична компетентність трактується як фундаментальна здатність, яка необхідна майбутнім вчителям іноземної мови у повсякденній практиці для визначення етичних аспектів, притаманних прийняттю ними рішень. Виокремлено компоненти етичної компетентності. Вони поділятися на ефективні (толерантність, емпатія); когнітивні (культурно-специфічні знання, які сприяють взаєморозуміння); процесуальні (комунікативний стратегії, які включають початок розмови, мовні кліше, властиві іншій культурі). Етична компетентність є невід’ємним результатом навчання і виховання на основі діалогу культур, тому психологічні та педагогічні умови та механізми її формування повинні базуватися на компонентах особистості. Для успішної підготовки майбутніх філологів для спілкування з носіями інших культур та формування етичної компетентності, необхідно організовувати міжособистісну взаємодію та взаєморозуміння між учасниками освітнього процесу, та залучати студентів-філологів до практичної комунікативної діяльності. Поняття етичної компетентності у контексті філологічної освіти передбачає не тільки формування здатності студентів-філологів до практичного використання в мови, що вивчається, а й оволодіння нею, здатність зрозуміти носія іншого світогляду і спілкуватися з ним. Сформована етична компетентність є показником сформованості в свідомості людини здатності ефективно діяти в міжкультурному середовищі під час спілкування.
Тип елементу: | Стаття |
---|---|
Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Совтис Н. Поняття етичної компетентності у контексті філологічної освіти / Н. Совтис // Інноваційна педагогіка. – 2022. – Вип. 49, т. 2. – С. 172–175. - DOI https://doi.org/10.32843/2663-6085/2022/49.2.34 |
Ключові слова: | етика, етична компетентність, майбутні вчителі іноземних мов, філологічна освіта |
Тематика (за УДК): | 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів |
Підрозділи: | Філологічний факультет > Кафедра української мови |
Користувач, що депонує: | О. В. Іванчук |
Дата внесення: | 29 Січ 2025 11:28 |
Останні зміни: | 29 Січ 2025 11:28 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/16502 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
![]() |
Перегляд елементу |