Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ПРОЯВУ ТА РОЗВИТКУ САМОСТІЙНОСТІ В УЧНІВ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ

Павелків Р.В. (2015) ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ПРОЯВУ ТА РОЗВИТКУ САМОСТІЙНОСТІ В УЧНІВ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ. Інноватика у вихованні, 2015 (Вип.2). с. 27-35. ISSN 2411-4553

[img]
Перегляд
Текст
Павелків Р.В..pdf

Завантажити (4MB) | Перегляд

Анотація

У статті порушується проблема самостійності школяра як передумови успішного розвитку його особистості, основи активності в пізнавальній діяльності та інших сферах життя. На основі наукових досліджень самостійності школярів у навчальній і трудовій діяльності та у повсякденній поведінці встановлено відмінності самостійної поведінки дитини від її стихійної поведінки. Зазначено, що лише на основі виробленої системи умінь та навичок, що відповідають вимогам дорослих, можливе формування та розвиток пізнавальної самостійності як найціннішої риси особистості. Пізнавальна самостійність учня трактується як сформованість прагнення та уміння пізнавати у процесі цілеспрямованого пошуку та включає два аспекти: мотиваційний і процесуальний. Експериментально встановлено, що пізнавальна самостійність молодших школярів формується лише в процесі їх власної активної пізнавальної діяльності, яка вимагає самостійних зусиль думки, волі, почуттів, діяльності, в якій діти беруть участь у відборі потрібних знань i способів виконання завдань, у пізнавальному пошуку, спрямованому на отримання нових знань i опанування способів дії. Простежено наявність тісного взаємозв’язку між рівнем самостійності молодших школярів та успішністю їх навчання.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Павелків Р.В. Психологічні особливості прояву та розвитку самостійності в учнів молодшого шкільного віку / Р.В.Павелків // Інноватика у вихованні : зб. наук. пр. / упоряд.: О.Б.Петренко, Т.С.Ціпан ; ред. кол.: О.Б.Петренко, Н.М.Гринькова, Т.С.Ціпан та ін. – Рівне, 2015. - Вип. 2. - С. 27-35.
Ключові слова: особистість, молодший школяр, самостійність, навчальна діяльність, активність, пізнавальна самостійність.
Тематика (за УДК): 1 Філософія. Психологія > 159.9 Психологія
Підрозділи: Інститут психології та педагогіки > Психолого-природничий факультет > Кафедра вікової і педагогічної психології
Користувач, що депонує: Редактор
Дата внесення: 12 Лист 2020 09:22
Останні зміни: 12 Лист 2020 09:22
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/1660

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу